οι κηπουροι τησ αυγησ

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Ας αφεθούν όσοι θέλουν να επιδίδονται σε γνωστά παίγνια αρνητικού εντυπωσιασμού να κάνουν τη δουλειά τους, η οποία, όμως, μπορεί να αδικεί την πραγματική πραγματικότητα, την οποία γνωρίζουν οι συντελεστές της και η υπερκείμενη Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ. Θαύματα δεν γίνονται, βεβαίως, από τη μία ημέρα στην άλλη, αλλά εφ’ όσον υπάρχουν φιλόδοξες προθέσεις και κατάλληλα, ικανά πρόσωπα να τις υλοποιήσουν, το τοπίο μπορεί να αλλάξει κι στην ΕΑΒ, με τη νέα Διοίκηση. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μείζον καινοτόμο έργο, που καλείται να προσφέρει ο νέος Φορέας Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ ΑΕ), που λειτουργεί ήδη εις το ΥΠΕΘΑ.








Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΒ ΚΑΙ ΟΙ ….«ΚΛ@ΤΣΙΕΣ» ΕΝΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΟΥ!


‘Ενας Ταξίαρχος ε.α., εκ των των συχνών αρθρογράφων/αναλυτών της μιλιταίρε ειδικής ενημέρωσης από τον φερώνυμο ιστότοπο-επίδοξο εισαγγελέα όσων δεν εμπίπτουν εις το φάσμα της ουρανόπεμπτης σοφίας του, καταλήγει ότι υπάρχουν και κλ@τσιές για τους, κατά την αφοριστική του κρίση, «καρεκλοκένταυρους». Ή-βγάζοντας τις μάσκες-κλωτσιές, στους οποίους προφανώς περιλαμβάνει, ενδεχομένως και πρωτευόντως, ως αποδέκτη τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Συμβουλο της ΕΑΒ.

Ο κ. Ταξίαρχος, ο οποίος αρέσκεται να επικαλείται εις την κατακλείδα των κειμένων του τις θέσεις ευθύνης όπου υπηρέτησε εντός και εκτός Ελλάδος, ανησυχεί σφόδρα για την πορεία των μειζόνων εξοπλιστικών προγραμμάτων των ΕΔ και με τρόπο καταγγελτικό, όσο και λεπτομερώς αναφορικό για εξαιρετικώς διαβαθμισμένες πτυχές τους, τη δημοσιοποίηση των οποίων αφ’ ενός αιτιάται δημοσίως και αφ΄ετέρου επικαλείται ομοίως δημοσίως, προκειμένου να προσδώσει «αντικειμενική υπόσταση»(…)εις τα γραφόμενά του, δίχως να χαρίζεται προς τούτο και προς το πρόσωπο του Ναυάρχου, επικεφαλής της πολύπαθης ΕΑΒ.

Προς τούτο ο αρθρογράφος, εστιάζει την κριτική εις το πρόγραμμα της ΕΑΒ για την ανάπτυξη του αεροχήματος «ΑΡΧΥΤΑΣ», πλειοδοτώντας σε αρνητική δημοσιότητα για αυτό με τη μορφή «αθώων» ερωτημάτων για αυτό, τα οποία ισοδυναμούν ουσιαστικώς με τη δημοσιοποίηση κρίσιμων διαβαθμισμένων πλευρών ενός σημαντικού προγράμματος των ΕΔ, τα οποία ουδόλως έπρεπε να συναντούν δημοσιότητα. Κι από κοντά με τον κ. Ταξίαρχο έρχεται και η «Εφ.Συν»,έπαλξη μάχης της δήθεν ανεξάρτητης και συνεταιριστικής δημοσιογραφίας, να θέσει και αυτή «θέματα ΕΑΒ», αυτή τη φορά με συνδικαλιστικά θέαση για την Εταιρεία, διαφορετικής εκφοράς και περιεχομένου, πλην τελικώς σε συγκλίνουσα κατεύθυνση…
















Είναι προφανές, είναι ηλίου φαεινότερον, ότι, σε σχέση με την ΕΑΒ, η οποία πέρασε από «σαράντα κύματα» στα πενήντα περίπου χρόνια λειτουργίας της, είναι πολλά τα συγκλίνοντα συμφέροντα που δεν θέλουν να τη δουν σε πορεία ανάταξης και υγιούς επαναπροσανατολισμού, υπό τη νέα Διοίκηση που τοποθετήθηκε από τον ΥΕΘΑ, Νίκο Δένδια, όπου και υπήχθη, ενώ κακώς προηγουμένως υπαγόταν στο Υπουργείο Οικονομικών. Και μάλιστα με τον ίδιο τον ΥΕΘΑ να μη φείδεται αυτοκριτικών λόγων και αιτιάσεων για την άκρως προβληματική κατάσταση της ΕΑΒ που παρέλαβε η Κυβέρνηση της ΝΔ σε όλα τα πεδία…

Προφανώς, λοιπόν, προκειμένου να συντηρηθεί και να καρπίσει ένα αφήγημα όπως το προηγούμενο, ώστε να «σηκώσει κεφάλι» η ΕΑΒ θα βρεθούν σχολιαστές, όπως ο εν λόγω Ταξίαρχος, που θα προκρίνουν το μηδενισμό και την άκρατη καταστροφολογία κι ό,τι προκύψει: Αναξιόπιστη ΕΑΒ, ανίκανη σε ανακατεύθυνση υγιούς παραγωγικού προσανατολισμού και θετικού έργου…

Πόσο όμως έχουν έτσι τα πράγματα, πόσο η βούληση τέτοιων «κύκλων» μπορεί να αδικήσει την πραγματική πραγματικότητα, όταν:
-Η Φ/Γ «ΨΑΡΑ» που μετέχει στην Ευρωπαϊκή αποστολή Aspides στην Ερυθρά Θάλασσα, τα πηγαίνει πολύ καλύτερα με το anti-drone σύστημα «Κένταυρος» που τοποθετήθηκε σε αυτή, όπως αναπτύχθηκε στην ΕΑΒ, από ανθρώπους της ΕΑΒ, στο πολύ μικρό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την αποστολή της πρώτης Ελληνικής Φ/Γ; Πράγμα που αναγνωρίζεται(…) και από τον ίδιο ιστότοπο που φιλοξενεί το σημείωμα αναφοράς…





















-Το Πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών «F-16» της ΠΑ στην έκδοση Viper συνεχίζεται κανονικά, έστω και με κάποιες πρόσκαιρες καθυστερήσεις, με τη αξιοπιστία των σχετικών αναβαθμίσεων να αποδεικνύεται στις καθημερινές πτητικές δραστηριότητες αυτών των αεροσκαφών, από την 115ΠΜ από όπου εδρεύουν….
-Ομοίως με συνέπεια η ΕΑΒ ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει και υλοποιεί ως sub-constructor με μεγάλες αεροναυτικές βιομηχανίες, όπως η Lockheed Martin Aero…
-Εις ό,τι αφορά τέλος το αερόχημα «ΑΡΧΥΤΑΣ» μάλλον η υπέρμετρη δημοσιότητα δεν αποτελεί τον καλύτερο παράγοντα επιτυχίας ενός τόσο εξελιγμένου, περίπλοκου, ως εξ ίσου και διαβαθισμένου προγράμματος των ΕΔ, για το οποίο το συντελούμενο έργο προόδου, μέχρις ενός σημείου τουλάχιστον, μάλλον δεν πρέπει να τυγχάνει προβολής προς τα έξω, αλλά μάλλον καλού εσωτερικού έργου. Και κάτι τέτοιο, ό,τι κι αν εξελίσσεται εντός ΕΑΒ, δεν είναι απαραίτητο-ίσως και δεν πρέπει, δεν νοείται-να τελεί εν γνώσει «σχολιαστών»,όπως ο κ. Ταξίαρχος.










Ας μείνουμε, λοιπόν, σε αυτά για την ΕΑΒ, ας αφεθούν όσοι θέλουν να επιδίδονται σε γνωστά παίγνια αρνητικού εντυπωσιασμού να κάνουν τη δουλειά τους, η οποία, όμως, μπορεί να αδικεί την πραγματική πραγματικότητα, την οποία γνωρίζουν οι συντελεστές της και η υπερκείμενη Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ.

Θαύματα δεν γίνονται, βεβαίως, από τη μία ημέρα στην άλλη, αλλά εφ’ όσον υπάρχουν φιλόδοξες προθέσεις και κατάλληλα, ικανά πρόσωπα να τις υλοποιήσουν, το τοπίο μπορεί να αλλάξει κι στην ΕΑΒ, με τη νέα Διοίκηση. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μείζον καινοτόμο έργο, που καλείται να προσφέρει ο νέος Φορέας Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ ΑΕ), που λειτουργεί ήδη εις το ΥΠΕΘΑ.

Επειδή δε ο παράγων «άνθρωπος» αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για τα πάντα, είναι προφανές ότι με τους Ναυάρχους Αλέξανδρο Διακόπουλο και Παναγιώτη Λυμπέρη αντιστοίχως στο τιμόνι της ΕΑΒ ΑΕ και της ΕΛΚΑΚ ΑΕ, άξιων καθ’ όλα στελεχών του ΠΝ, συντρέχει ένας πρόσθετος λόγος να βλέπουμε τα πράγματα με θετική αναμονή για καλές εξελίξεις.

Στα κίνητρα όσων τούς πολεμούν και ενδεχομένως τους διαβάλλουν, βασίμως μπορεί κανείς να διαγνώσει προθέσεις αντιπολιτευτικών σήμερα εμμονών, τώρα που η απελθούσα κυβερνητική εξουσία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν μπορεί να επηρεάσει τη (μη) πορεία τους, όπως τον Ιανουάριο του 2019….

Δεν συνηθίζω τις κλωτσιές, μήπως, όμως, χρειάζονται για κάποιους, νοερώς έστω;

Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης

ΥΓ1: Η αναφορά του αρθρογράφου και στο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας «Ρ-3» του ΠΝ, η οποία αποφασίσθηκε επί των ημερών της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και το οποίο αντετέθη εις την ΕΑΒ, μόνον ως «ξεκάρφωμα» ανεξάρτητης κρίσης μπορεί να εκληφθεί. Και η μεν ΕΑΒ τα φορτώθηκε, αλλά το ΠΝ δεν έχει τί να τα κάνει…

ΥΓ2: Είναι περίεργο τουλάχιστον και χρήζει πολλαπλών ερμηνειών ότι το «Militaire» και η «Εφ.Συν», ενώ θεωρητικά ομνύουν πίστιν στο δημόσιο χαρακτήρα της ΕΑΒ και στην αναβάθμιση της εταιρείας, χύνουν τόσο δηλητήριο με το που η ΕΑΒ πάει να σηκώσει κεφάλι και να πετύχει τους στόχους της! Η «Εφ.Συν» ζητεί μάλιστα μετ’ επιτάσεως να «επιβληθούν ρήτρες» στην ΕΑΒ (τώρα μάλιστα που πετυχαίνει τους στόχους της) για καθυστερήσεις του παρελθόντος (οι περισσότερες μάλιστα ανάγονται στην εποχή 2015-19), χωρίς να αντιλαμβάνεται προφανώς τι ζητεί και κυρίως πώς κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε χρεωκοπία της ΕΑΒ και θα είχε άμεσο αντίκτυπο στην επιχειρησιακή ετοιμότητα της Π.Α.

ΥΓ3: Είναι περίεργη, ακόμη, η απόλυτη ταύτιση των θέσεων του αρθρογράφου με τον αρχισυνδικαλιστή της ΕΑΒ και μεγάλου πολέμιου του προγράμματος «ΑΡΧΥΤΑΣ». Γιατί τόση βιασύνη να θάψουν τον «ΑΡΧΥΤΑ»; Ας περιμένουν τουλάχιστον το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί (εντός του 2025 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα) και κάνουν την «κριτική» τους μετά….Εκτός κι αν είναι αυτό ακριβώς που θέλουν να αποτρέψουν!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου