Από "ΤΑ ΝΕΑ", και...
"ΤΑ ΝΕΑ", 31/03/23 |
Περισσότεροι από 270.000 ασφαλισμένοι - οφειλέτες του ΕΦΚΑ που έχουν χάσει την ευνοϊκή ρύθμιση των 120 δόσεων του 2019 έχουν τώρα μια νέα ευκαιρία να επανενταχθούν, αναβιώνοντας τα ευεργετήματα της ρύθμισης.
Οι αιτήσεις για την αναβίωση της ρύθμισης υποβάλλονται στα υποκαταστήματα του ΚΕΑΟ και του ΕΦΚΑ. Από προχθες ξεκίνησε η διαδικασία επανένταξης των οφειλετών του ΕΦΚΑ στις ρυθμίσεις των 120 και των 72 δόσεων, καθώς και στη ρύθμιση οφειλών για τα χρέη της πανδημίας (72 δόσεις για την COVID-19 περίοδο).
Οσοι ασφαλισμένοι επιθυμούν μόνο την επανένταξη στις 120 δόσεις ή τις 36-72 δόσεις του COVID και δεν έχουν φρέσκα χρέη από την περίοδο της ενεργειακής κρίσης να ρυθμίσουν, μπορούν να αναβιώσουν τη ρύθμισή τους, με φυσική παρουσία όμως στα υποκαταστήματα του ΚΕΑΟ ή του ΕΦΚΑ.
Προσοχή. Η διαδικασία της επανένταξης δεν θα γίνεται ηλεκτρονικά, αλλά θα πρέπει ο ασφαλισμένος να μεταβεί στο υποκατάστημα του ΚΕΑΟ ή του ΕΦΚΑ χωρίς δικαιολογητικά, αλλά με ένα έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. ταυτότητα). Εκεί θα υποβάλει την αίτηση για την επανένταξη.
1. Αναβίωση 72 ή 120 δόσεων. Για να καταστεί ενεργή η επανένταξη, θα πρέπει να πληρώσει ποσό που αντιστοιχεί σε δύο δόσεις έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα υποβολής της αίτησης. Εφόσον πληρώσει το ποσό, θα επανεντάσσεται αυτόματα στη ρύθμιση. Δεν θα χρειάζεται να πληρώσει όλες τις οφειλόμενες δόσεις, δηλαδή όλο το απαιτητό ποσό, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Ολες οι υπόλοιπες οφειλόμενες δόσεις θα εντάσσονται στο τέλος της ρύθμισης.
Εξαίρεση. Δεν είναι δυνατή η αναβίωση των ευνοϊκών ρυθμίσεων των 120 και των 72 δόσεων αν μετά την απώλεια οι ενταχθείσες σε αυτές οφειλές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση οφειλών του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων ή σε ειδική ρύθμιση οφειλών στο πλαίσιο διαδικασίας εξυγίανσης. Μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος αναβίωσης της ρύθμισης από τον οφειλέτη προς την αρμόδια υπηρεσία ΚΕΑΟ θα πραγματοποιείται από την τελευταία έλεγχος και αφού διαπιστωθεί η συνδρομή των προϋποθέσεων θα υλοποιείται η επαναφορά της ρύθμισης.
Οι παλαιότερες μη καταβληθείσες δόσεις της ρύθμισης, που απομένουν μετά την πληρωμή των απαιτούμενων δύο δόσεων για την αναβίωση αυτής, επιβαρύνονται με το ποσό του τόκου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο από την απώλεια της αρχικής ρύθμισης έως την ημερομηνία αναβίωσης της ρύθμισης.
Με την αναβίωση της ρύθμισης οι προαναφερόμενες ανεξόφλητες δόσεις με τους αντίστοιχους τόκους μεταφέρονται σε ίσο αριθμό δόσεων στο τέλος της ρύθμισης.
2. Αναβίωση 36 ή 72 δόσεων. Σε δεύτερο χρόνο και εντός Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και η διαδικασία για την ένταξη στη νέα ρύθμιση των 36-72 δόσεων που θα αφορά τις οφειλές της ενεργειακής κρίσης, καθώς η ένταξη στη νέα ρύθμιση θα γίνεται με αίτηση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που προετοιμάζεται. Πληροφορίες αναφέρουν πως ο στόχος είναι η πλατφόρμα να λειτουργήσει πριν από το Πάσχα. Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, τότε οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν προς τα τέλη Απριλίου.
3. Πάγια ρύθμιση 24-48 δόσεων. Αφορά παλαιές και τρέχουσες οφειλές χωρίς να τίθενται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Οι οφειλές μπορούν να ρυθμιστούν ακόμη και πριν καταστούν ληξιπρόθεσμες. Τακτικές ρυθμίζονται σε έως 24 έντοκες δόσεις. Σε έως 12 μηνιαίες δόσεις το επιτόκιο ανέρχεται στο 4,37%, ενώ για όσους εξοφλήσουν την οφειλή σε 13-24 μηνιαίες δόσεις το επιτόκιο ανεβαίνει στο 5,87%. Επίσης, σε 25 έως 48 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 5,87% ετησίως μπορούν να ενταχθούν έκτακτες οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων (π.χ. πρόστιμα). Σε περίπτωση που υπάρχουν και οφειλές που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην απολεσθείσα ρύθμιση, θα πρέπει να ενταχθούν σε πάγια ρύθμιση έως 31/7/2023, η οποία θα πρέπει να τηρείται.
Προσοχή. Κατ' εξαίρεση, ο οφειλέτης μπορεί να ρυθμίσει με την πάγια ρύθμιση άλλα χρέη (π.χ. μεταγενέστερα του 2018) ακόμη και εάν έχει χάσει πάγια ρύθμιση στο παρελθόν, κατά παρέκκλιση της διάταξης που ισχύει, η οποία απαγορεύει την υπαγωγή σε νέα ρύθμιση αν ο οφειλέτης έχει ήδη χάσει μία.
...από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 31/03/23 |
Του ΠΡΟΚΟΠΗ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
Τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS για τις επιχειρήσεις με τζίρο έως 100.000 ευρώ τον Ιούνιο και αυτών με μεγαλύτερο έως τον Ιούλιο αποφάσισε το υπουργείο Οικονομικών. Προθεσμία έως τον Οκτώβριο έχουν περίπου 140.000 εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν ταμειακές μηχανές παλαιάς τεχνολογίας και δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη διασύνδεση. Το οικονομικό επιτελείο έλαβε αυτές τις αποφάσεις, καθώς διαπίστωσε υψηλή παραβατικότητα, με πειραγμένες ταμειακές που ακυρώνουν τζίρους και παραγγελίες εκ των υστέρων. Επίσης, διαπίστωσε ότι τα κίνητρα (εκπτώσεις φόρου) για ηλεκτρονικές πληρωμές δεν απέδωσαν.
Τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και φορολογικών μηχανισμών με τα POS από τον Ιούνιο του 2023 ανακοίνωσαν χθες οικονομικό επιτελείο και ΑΑΔΕ, ενώ ταυτόχρονα πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι κάποια από τα κίνητρα που έχουν δοθεί για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής (αποδείξεις από συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες που μειώνουν τον φόρο έως και 2.200 ευρώ) δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα και θα επαναξιολογηθούν.
Παράλληλα, σε διάστημα έξι μηνών μετά τις εκλογές αναμένεται να εγκατασταθούν υποχρεωτικά POS παντού και συγκεκριμένα στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.
Οπως προκύπτει από την παρουσίαση που έκανε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής, τους δύο πρώτους μήνες του καλοκαιριού θα διασυνδεθούν συνολικά 400.000 ταμειακές μηχανές με τα POS. Τον Ιούνιο στον νέο μηχανισμό θα μπουν οι επιχειρήσεις με τζίρο έως 100.000 ευρώ και τον Ιούλιο όσες έχουν τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.
Βέβαια, η διασύνδεση γίνεται με καθυστέρηση τουλάχιστον επτά μηνών καθώς ήταν να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2023, ενώ για κάποιες επιχειρήσεις με παλαιές ταμειακές μηχανές και προβληματικούς μηχανισμούς (μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών) η έναρξη θα καθυστερήσει τουλάχιστον 10 μήνες. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι επιπλέον 140.000 ταμειακές μηχανές θα διασυνδεθούν στα τέλη Οκτωβρίου.
Από τους ελέγχους που έχουν διενεργηθεί στις εν λόγω επιχειρήσεις έχει διαπιστωθεί ότι:
1. Χρησιμοποιούνται μηχανισμοί που δεν καταγράφουν τραπέζια και παραγγελίες.
2. Καταγράφονται παραγγελίες σε αρχεία στον υπολογιστή και όχι στον φορολογικό μηχανισμό (ΦΗΜ).
3. Εκδίδονται δελτία παραγγελίας που στη συνέχεια είτε ακυρώνονται, χωρίς καταγραφή στη φορολογική μνήμη του μηχανισμού, είτε δεν εκδίδεται τελική απόδειξη.
4. Διαγράφεται τζίρος εκ των υστέρων.
Κονδύλι 162 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι εν λόγω επιχειρήσεις είτε θα πρέπει να αντικαταστήσουν τους μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων είτε θα πρέπει να τους αναβαθμίσουν. Μάλιστα για αναβάθμιση ή αντικατάσταση έχει προβλεφθεί κονδύλι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 162 εκατ. ευρώ. Το voucher αναβάθμισης ανέρχεται στα 125 ευρώ ανά μηχανισμό, ενώ για την αντικατάσταση στα 320 ευρώ.
Οπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, «οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο άσκησης οικονομικής πολιτικής, με βασικά προτάγματα του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη και ανταποδοτικότητα».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλος σημείωσε: «Στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού και ευρύτερου εκσυγχρονισμού της φορολογικής διοίκησης, προχωράμε πλέον και στην υλοποίηση της διασύνδεσης των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών με τα τερματικά αποδοχής καρτών. Ενός ακόμη ουσιαστικού μέτρου για τη διασφάλιση της διαφάνειας των συναλλαγών και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, δύο στόχων που αποτελούν σταθερές της πολιτικής μας».
Πώς θα λειτουργεί
Με τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS τα τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT POS) δεν θα λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι σε μία συναλλαγή με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Η απόδειξη του ποσού θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή.
Με το νέο σύστημα, ο έλεγχος θα γίνεται ως εξής:
1. H συναλλαγή ξεκινάει από τον φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις σύγχρονες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
2. Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στον φορολογικό μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τον σε αναμονή του αποτελέσματος.
3. Το POS συνδέεται στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε (α) «online έγκριση» ή (β) offline έγκριση ή (γ) απόρριψη offline ή (δ) διακοπή της συναλλαγής.
4. Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στον ΦΗΜ με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (όπως αριθμό συναλλαγής, κωδικό έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ.
5. Ο φορολογικός μηχανισμός ΦΗΜ επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιονδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/ POS, τότε το EFT/ POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον φορολογικό μηχανισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου