Από "ΤΑ ΝΕΑ"
![]() |
| "ΤΑ ΝΕΑ", 21/05/19 |
ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΘΕΜΑ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΝΤΕΛΕΖΟΥ
Δεν έχει τέλος το δράμα του επιβατικού κοινού της Αθήνας, καθώς η κατάσταση στο μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας επιδεινώνεται συνεχώς, αφού τα προβλήματα πέραν των αστικών λεωφορείων - τρόλεϊ έχουν απλωθεί πλέον και στον τομέα των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός). Οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό, έχουν αποδεκατίσει τον στόλο όλων των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι να μειώνονται συνεχώς τα δρομολόγια και να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, που αναγκάζονται να περιμένουν για αρκετή ώρα στις στάσεις και τις αποβάθρες, ειδικά στις πιο απομακρυσμένες γραμμές.
«Η κατάσταση σε όλο το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι χειρότερη από ποτέ», όπως χαρακτηριστικά καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, επισημαίνοντας ότι «δεκάδες συρμοί στη σταθερή τροχιά και ο μισός στόλος των λεωφορείων - τρόλεϊ (από 2.000 και πλέον οχήματα, κυκλοφορούν περίπου 1.150) έχουν ακινητοποιηθεί». Ετσι, σήμερα για να πάει κάποιος στη δουλειά του με τις κεντρικές γραμμές-κορμούς της οδικής συγκοινωνίας, χρειάζεται να περιμένει 20 ή ακόμα και 30 λεπτά στη στάση. Στο μετρό είναι ακινητοποιημένοι 28 συρμοί λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και αναλωσίμων, ενώ το τραμ «αγνοείται» από το κέντρο της Αθήνας και στον Πειραιά δεν προβλέπεται να πάει πριν από τον ερχόμενο Ιούλιο, παρότι είχε προγραμματιστεί τα σχετικά δρομολόγια να ξεκινήσουν τέλος Φεβρουαρίου!
Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής, κυρίως στην τεχνική βάση της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και στους σταθμούς του μετρό. Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια των συγκοινωνιών, οι τεχνίτες πασχίζουν να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα και οι ηλεκτροδηγοί «βγάζουν» τα μάτια τους στα τούνελ. Σχεδόν όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο. Την ίδια στιγμή, οι εργολαβίες δίνουν και παίρνουν για εργασίες εντός του δικτύου. Ακόμα και οι καθαρίστριες και οι φύλακες είναι «εργολαβικοί» και αρκετές φορές απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα.
Η τακτική που ακολουθούν το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), είναι η αναστροφή του κλίματος με προεκλογικές εξαγγελίες και αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Οι αλλαγές αυτές, που αφορούν κυρίως τη σύνδεση του Πειραιά με το δίκτυο τραμ, την ένταξη των ΚΤΕΛ στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από το ερχόμενο καλοκαίρι (παρότι τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν καν ηλεκτρονικό σύστημα κομίστρου) και την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων, έρχονται στο παρά πέντε της λήξης της θητείας της σημερινής κυβέρνησης. Παράλληλα, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέα αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, εφαρμόζοντας τη διζωνική τιμολόγηση, με χρέωση ανάλογα με την απόσταση.
ΜΕΛΕΤΗ 80.000 ΕΥΡΩ. Με αφορμή τα προβλήματα αυτά, ο ΟΑΣΑ ανέθεσε σε ιδιώτες (έναντι 80.000 ευρώ) την αξιολόγηση του σημερινού συγκοινωνιακού έργου, υπό τον τίτλο: «Μελέτη - εμπειρογνωμοσύνη αξιολόγησης υφιστάμενου συγκοινωνιακού δικτύου και προδιαγραφής παρεμβάσεων για την ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς».
Επίσης, ο ΟΑΣΑ υπέγραψε προεκλογικό μνημόνιο συνεργασίας με το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, που προβλέπει την ελεύθερη μετακίνηση των αστυνομικών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς! Ως αντάλλαγμα γι' αυτό, η ήδη αποψιλωμένη Αστυνομία «θα συνδράμει περαιτέρω, με σειρά δράσεων, στη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ, όπως π.χ. στην επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, στη διευρυμένη φύλαξη σταθμών του μετρό και του ηλεκτρικού κ.λπ.».
ΤΟ ΤΡΑΜ:
«Εξόριστο» από την Αθήνα,
«αγνοείται» στον Πειραιά
Το τραμ όχι μόνο καθυστερεί να φτάσει στον Πειραιά, αλλά κινδυνεύει να «εξοριστεί» και από την Αθήνα! Η επέκταση προς τον Πειραιά, όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» πηγές της Αττικό Μετρό, δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από τον ερχόμενο Ιούλιο! Επισήμως, η επέκταση προς τον Πειραιά βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των δοκιμών (από τις 26 Νοεμβρίου 2018), όμως για τους πολίτες του μεγάλου λιμανιού που το περίμεναν στις αρχές του νέου χρόνου (τέλος Φεβρουαρίου), είναι στο στάδιο της δοκιμασίας!
Το τραμ όχι μόνο καθυστερεί να φτάσει στον Πειραιά, αλλά κινδυνεύει να «εξοριστεί» και από την Αθήνα! Η επέκταση προς τον Πειραιά, όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» πηγές της Αττικό Μετρό, δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από τον ερχόμενο Ιούλιο! Επισήμως, η επέκταση προς τον Πειραιά βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των δοκιμών (από τις 26 Νοεμβρίου 2018), όμως για τους πολίτες του μεγάλου λιμανιού που το περίμεναν στις αρχές του νέου χρόνου (τέλος Φεβρουαρίου), είναι στο στάδιο της δοκιμασίας!
Την ίδια στιγμή χωρίς τραμ, τουλάχιστον μέχρι… νεωτέρας, θα παραμείνει και το κέντρο της Αθήνας. Το τμήμα Κασομούλη - Σύνταγμα βρίσκεται από τα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου προσωρινά εκτός κυκλοφορίας για προληπτικούς λόγους, καθώς όπως υποστήριξαν σε έκτακτη συνέντευξή τους το υπουργείο Μεταφορών και η ΕΥΔΑΠ, «υπάρχουν διαβρώσεις στην τσιμεντένια πλάκα που καλύπτει την κοίτη του Ιλισσού, επί της οποίας είναι εγκατεστημένες οι γραμμές του τραμ». Ομως, η απόφαση για το εάν και πώς θα αποκατασταθεί η πλάκα που καλύπτει την κοίτη του Ιλισσού δεν χρειάζεται μόνο χρόνο για να ωριμάσει, αλλά κυρίως μελέτες και κοστολόγηση! Τέτοιες μελέτες δεν υπάρχουν ακόμα (!), ενώ αρκετοί από τους ειδικούς διαβλέπουν σκοπιμότητες πίσω από την ξαφνική διακοπή των δρομολογίων του τραμ προς το Σύνταγμα.
Για παράδειγμα, ορισμένοι υποστηρίζουν, ότι με τη διακοπή των δρομολογίων προς το Σύνταγμα στόχος ήταν να έρθει προεκλογικά στην επιφάνεια το περιβόητο σχέδιο της αποκάλυψης της κοίτης του Ιλισσού από το Ολυμπιείον ώς το Φιξ. Η ανάδειξη της πρότασης αυτής λίγους μήνες πριν από τις δημοτικές και τις εθνικές εκλογές, προσθέτουν είναι ένα προεκλογικό πυροτέχνημα που θα δικαιολογούσε και την ...ανασύσταση της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ».
Πάντως και το δίκτυο του τραμ, που φέτος συμπληρώνει 15 χρόνια λειτουργίας, βρίσκεται σε δραματική κατάσταση. Η έλλειψη ανταλλακτικών, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στην εκτέλεση των δρομολογίων του και να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό, λόγω μείωσης των διαθεσίμων συρμών (από τους συνολικά 35 έχουν παροπλιστεί οι εννέα).
ΜΕΤΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ:
Εκτός λειτουργίας
το 40% των συρμών
Πάνω από το 40% των συρμών του μετρό της Αθήνας (28 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3) βρίσκονται μονίμως εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πρωτεύουσας να ταλαιπωρούνται καθημερινά στις αποβάθρες του, λόγω της αραίωσης των δρομολογίων.
Πέραν της ταλαιπωρίας που υφίστανται στις ουρές για να προμηθευτούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, οι Αθηναίοι βιώνουν και τη συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών του μετρό, για το οποίο κάποτε δήλωναν ότι ήταν το πιο αξιόπιστο συγκοινωνιακό μέσο της πρωτεύουσας, καθώς οι συρμοί του, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, διέρχονταν από τους σταθμούς ανά 2 ή 3 λεπτά.
Η κατάσταση στο μετρό άλλαξε δραματικά τα τελευταία δύο χρόνια. Τα δρομολόγια μειώνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα στις ώρες αιχμής οι συρμοί να διέρχονται από τους σταθμούς ύστερα από πέντε, επτά ή ακόμα και δέκα λεπτά! Οι συρμοί περνούν από τους σταθμούς ασφυκτικά γεμάτοι και συχνά οι επιβάτες υποχρεώνονται να περιμένουν τον επόμενο συρμό για να επιβιβαστούν.
Πριν από ένα χρόνο, όταν βρίσκονταν εκτός λειτουργίας οι 22 από τους 67 συρμούς, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) προειδοποιούσε για την τραγική έλλειψη ανταλλακτικών (σε τροχούς, φρένα, λαμπτήρες, πυροσβεστήρες κ.λπ.) και τη συνεχή υποβάθμιση των εργασιών συντήρησης του μετρό, που απειλούσε την ομαλή λειτουργία των δρομολογίων του. Ενα χρόνο μετά, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί χειροτέρεψε ακόμα περισσότερο. Το ΣΕΛΜΑ, μόλις πρόσφατα, αποκάλυψε ότι λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και της κακής συντήρησης, οι παροπλισμένοι συρμοί έφτασαν πλέον τους 28!
Στο μεταξύ, με την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προστέθηκε άλλο ένα πρόβλημα στο μετρό, αυτό της εισιτηριοδιαφυγής. Σε πρώτη φάση ο ΟΑΣΑ κατέφυγε στο Πολυτεχνείο της Αθήνας (ΕΜΠ), ζητώντας τεχνικές λύσεις για τον περιορισμό του προβλήματος, καθώς οι ηλεκτρονικές μπάρες στους σταθμούς έκλειναν ύστερα από 8 δευτερόλεπτα, χρόνος αρκετά μεγάλος για να περάσουν έως και τέσσερις επιβάτες με τη χρήση ενός εισιτηρίου! Με τις τεχνολογικές υποδείξεις του Πολυτεχνείου, οι μπάρες κλείνουν τώρα στα 5 δευτερόλεπτα, όμως το πρόβλημα δεν έχει λυθεί οριστικά.
ΑΣΤΙΚΑ-ΤΡΟΛΕΥ:
Ακριβό εισιτήριο, παλιός στόλος
Πάντως και το δίκτυο του τραμ, που φέτος συμπληρώνει 15 χρόνια λειτουργίας, βρίσκεται σε δραματική κατάσταση. Η έλλειψη ανταλλακτικών, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στην εκτέλεση των δρομολογίων του και να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό, λόγω μείωσης των διαθεσίμων συρμών (από τους συνολικά 35 έχουν παροπλιστεί οι εννέα).
ΜΕΤΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ:
Εκτός λειτουργίας
το 40% των συρμών
Πάνω από το 40% των συρμών του μετρό της Αθήνας (28 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3) βρίσκονται μονίμως εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πρωτεύουσας να ταλαιπωρούνται καθημερινά στις αποβάθρες του, λόγω της αραίωσης των δρομολογίων.
Πέραν της ταλαιπωρίας που υφίστανται στις ουρές για να προμηθευτούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, οι Αθηναίοι βιώνουν και τη συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών του μετρό, για το οποίο κάποτε δήλωναν ότι ήταν το πιο αξιόπιστο συγκοινωνιακό μέσο της πρωτεύουσας, καθώς οι συρμοί του, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, διέρχονταν από τους σταθμούς ανά 2 ή 3 λεπτά.
Η κατάσταση στο μετρό άλλαξε δραματικά τα τελευταία δύο χρόνια. Τα δρομολόγια μειώνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα στις ώρες αιχμής οι συρμοί να διέρχονται από τους σταθμούς ύστερα από πέντε, επτά ή ακόμα και δέκα λεπτά! Οι συρμοί περνούν από τους σταθμούς ασφυκτικά γεμάτοι και συχνά οι επιβάτες υποχρεώνονται να περιμένουν τον επόμενο συρμό για να επιβιβαστούν.
Πριν από ένα χρόνο, όταν βρίσκονταν εκτός λειτουργίας οι 22 από τους 67 συρμούς, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) προειδοποιούσε για την τραγική έλλειψη ανταλλακτικών (σε τροχούς, φρένα, λαμπτήρες, πυροσβεστήρες κ.λπ.) και τη συνεχή υποβάθμιση των εργασιών συντήρησης του μετρό, που απειλούσε την ομαλή λειτουργία των δρομολογίων του. Ενα χρόνο μετά, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί χειροτέρεψε ακόμα περισσότερο. Το ΣΕΛΜΑ, μόλις πρόσφατα, αποκάλυψε ότι λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και της κακής συντήρησης, οι παροπλισμένοι συρμοί έφτασαν πλέον τους 28!
Στο μεταξύ, με την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προστέθηκε άλλο ένα πρόβλημα στο μετρό, αυτό της εισιτηριοδιαφυγής. Σε πρώτη φάση ο ΟΑΣΑ κατέφυγε στο Πολυτεχνείο της Αθήνας (ΕΜΠ), ζητώντας τεχνικές λύσεις για τον περιορισμό του προβλήματος, καθώς οι ηλεκτρονικές μπάρες στους σταθμούς έκλειναν ύστερα από 8 δευτερόλεπτα, χρόνος αρκετά μεγάλος για να περάσουν έως και τέσσερις επιβάτες με τη χρήση ενός εισιτηρίου! Με τις τεχνολογικές υποδείξεις του Πολυτεχνείου, οι μπάρες κλείνουν τώρα στα 5 δευτερόλεπτα, όμως το πρόβλημα δεν έχει λυθεί οριστικά.
ΑΣΤΙΚΑ-ΤΡΟΛΕΥ:
Ακριβό εισιτήριο, παλιός στόλος
και αραιά δρομολόγια
Δραματική παραμένει η κατάσταση και στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), όπου οι επιβάτες της πρωτεύουσας βιώνουν έναν καθημερινό Γολγοθά, περιμένοντας στις στάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Περιφέρειας Αττικής και του Εργατικού Κέντρου της Αθήνας, τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουν οι επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες, είναι:
-Το 63,8% διαμαρτύρεται για τη συχνότητα των δρομολογίων (μη επαρκή δρομολόγια τις καθημερινές, πολύ αραιά τις Κυριακές και τις αργίες).
-Το 13,5% διαπιστώνει αποκλίσεις στη χρονική ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων, σε σχέση με τον προγραμματισμό.
-Το 10,4% θεωρεί υψηλό το κόστος του εισιτηρίου.
-Το 10% κάνει λόγο για ανάγκη επέκτασης και σε άλλες περιοχές του δικτύου των δρομολογίων της ΟΣΥ, αλλά και των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό κ.λπ.).
-Το 5,8% κρίνει επιβεβλημένη την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
-Το 4,5% θεωρεί ότι δεν είναι επαρκής η διασύνδεση των μέσων μαζικής μεταφοράς μεταξύ τους.
Οπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της ΟΣΥ, οι επισημάνσεις του επιβατικού κοινού της Αθήνας είναι αιτιολογημένες και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σήμερα εκτελείται μόνο το 70% του σχεδιαζόμενου συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ, εξαιτίας του απαρχαιωμένου στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ (κινούνται περίπου 1.200). Τα τελευταία λεωφορεία, επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, αγοράστηκαν το 2004, ενώ τεράστιες είναι οι ελλείψεις ανταλλακτικών, οδηγών και τεχνικών.
Το έργο που παράγει η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) καταγράφει πτωτική πορεία χρόνο με τον χρόνο, από το 2014 και μετά. Αντιπροσωπευτικές του έργου αυτού είναι οι ετήσιες βάρδιες που εκτελέστηκαν στην τετραετία 2014-2017 (τα στοιχεία για το 2018 αναμένονται). Συγκεκριμένα, σε λεωφορεία και τρόλεϊ το 2014 είχαν προγραμματιστεί 890.000 βάρδιες από τις οποίες εκτελέστηκαν 840.000. Το 2015 είχαν προγραμματιστεί 850.000 βάρδιες και υλοποιήθηκαν 790.000 βάρδιες, ενώ το 2016 οι προγραμματισμένες βάρδιες ήταν 830.000 και εκτελέστηκαν 770.000! Ακόμα χειρότερη ήταν η κατάσταση το 2017 όπου οι προγραμματισμένες βάρδιες ήταν 820.000 και εκτελέστηκαν 750.000. Ωστόσο, οι πραγματικές βάρδιες χωρίς την απασχόληση των εργαζομένων στα ρεπό τους, ήταν 673.000.
Τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ που θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ
Τομέας Ραφήνας - Μαραθώνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Ραφήνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Ν. Μάκρη
•Στ. Νομισματοκοπείο - Μαραθώνας
•Στ. Νομισματοκοπείο - Γραμματικό
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κάτω Σούλι
•Στ. Νομισματοκοπείο - Αγ. Μαρίνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Σχινιάς
Τομέας Μεσογείων
•Στ. Νομισματοκοπείο - Μαρκόπουλο
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κορωπί - Μαρκόπουλο - Καλύβια - Κερατέα - Λαύριο
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κερατέα
•Στ. Κορωπί - Μαρκόπουλο - Καλύβια - Ανάβυσσος - Π. Φώκαια
•Λαύριο - Σούνιο
•Μαρκόπουλο - Βραυρώνα
•Κερατέα - Κ. Θάλασσα
•Αεροδρόμιο - Στ. Κορωπί - Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη - Αυλάκι
•Αεροδρόμιο - Ραφήνα
Βόρειος Τομέας
•Στ. Κηφισιά - Aγ. Απόστολοι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού
•Στ. Κηφισιά - Καπανδρίτι - Βαρνάβας
•Στ. Κηφισιά - Καπανδρίτι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - ∆ήλεσι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - Συκάμινο
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - Χαλκούτσι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Aγ. Απόστολοι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού
•Στ. Κάτω Πατήσια - Καπανδρίτι - Βαρνάβας
•Στ. Κάτω Πατήσια - Καπανδρίτι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - ∆ήλεσι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - Συκάμινο
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - Χαλκούτσι
Δυτικός Τομέας
•Στ. Ελαιώνας - Μέγαρα
•Στ. Ελαιώνας - Βίλια - Ερυθρές
•Βίλια - Πόρτο Γερμενό
•Μέγαρα - Πάχη
•Μέγαρα - Αλεποχώρι
•Μέγαρα - Κινέτα
Νότιος Τομέας
•Στ. Συγγρού - Φιξ - Ανάβυσσος - Π. Φώκαια
•Στ. Συγγρού - Φιξ - Σούνιο
•Σούνιο - Λαύριο
Δραματική παραμένει η κατάσταση και στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), όπου οι επιβάτες της πρωτεύουσας βιώνουν έναν καθημερινό Γολγοθά, περιμένοντας στις στάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Περιφέρειας Αττικής και του Εργατικού Κέντρου της Αθήνας, τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουν οι επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες, είναι:
-Το 63,8% διαμαρτύρεται για τη συχνότητα των δρομολογίων (μη επαρκή δρομολόγια τις καθημερινές, πολύ αραιά τις Κυριακές και τις αργίες).
-Το 13,5% διαπιστώνει αποκλίσεις στη χρονική ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων, σε σχέση με τον προγραμματισμό.
-Το 10,4% θεωρεί υψηλό το κόστος του εισιτηρίου.
-Το 10% κάνει λόγο για ανάγκη επέκτασης και σε άλλες περιοχές του δικτύου των δρομολογίων της ΟΣΥ, αλλά και των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό κ.λπ.).
-Το 5,8% κρίνει επιβεβλημένη την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
-Το 4,5% θεωρεί ότι δεν είναι επαρκής η διασύνδεση των μέσων μαζικής μεταφοράς μεταξύ τους.
Οπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της ΟΣΥ, οι επισημάνσεις του επιβατικού κοινού της Αθήνας είναι αιτιολογημένες και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σήμερα εκτελείται μόνο το 70% του σχεδιαζόμενου συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ, εξαιτίας του απαρχαιωμένου στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ (κινούνται περίπου 1.200). Τα τελευταία λεωφορεία, επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, αγοράστηκαν το 2004, ενώ τεράστιες είναι οι ελλείψεις ανταλλακτικών, οδηγών και τεχνικών.
Το έργο που παράγει η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) καταγράφει πτωτική πορεία χρόνο με τον χρόνο, από το 2014 και μετά. Αντιπροσωπευτικές του έργου αυτού είναι οι ετήσιες βάρδιες που εκτελέστηκαν στην τετραετία 2014-2017 (τα στοιχεία για το 2018 αναμένονται). Συγκεκριμένα, σε λεωφορεία και τρόλεϊ το 2014 είχαν προγραμματιστεί 890.000 βάρδιες από τις οποίες εκτελέστηκαν 840.000. Το 2015 είχαν προγραμματιστεί 850.000 βάρδιες και υλοποιήθηκαν 790.000 βάρδιες, ενώ το 2016 οι προγραμματισμένες βάρδιες ήταν 830.000 και εκτελέστηκαν 770.000! Ακόμα χειρότερη ήταν η κατάσταση το 2017 όπου οι προγραμματισμένες βάρδιες ήταν 820.000 και εκτελέστηκαν 750.000. Ωστόσο, οι πραγματικές βάρδιες χωρίς την απασχόληση των εργαζομένων στα ρεπό τους, ήταν 673.000.
Τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ που θα ανατεθούν στα ΚΤΕΛ
Τομέας Ραφήνας - Μαραθώνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Ραφήνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Ν. Μάκρη
•Στ. Νομισματοκοπείο - Μαραθώνας
•Στ. Νομισματοκοπείο - Γραμματικό
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κάτω Σούλι
•Στ. Νομισματοκοπείο - Αγ. Μαρίνα
•Στ. Νομισματοκοπείο - Σχινιάς
Τομέας Μεσογείων
•Στ. Νομισματοκοπείο - Μαρκόπουλο
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κορωπί - Μαρκόπουλο - Καλύβια - Κερατέα - Λαύριο
•Στ. Νομισματοκοπείο - Κερατέα
•Στ. Κορωπί - Μαρκόπουλο - Καλύβια - Ανάβυσσος - Π. Φώκαια
•Λαύριο - Σούνιο
•Μαρκόπουλο - Βραυρώνα
•Κερατέα - Κ. Θάλασσα
•Αεροδρόμιο - Στ. Κορωπί - Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη - Αυλάκι
•Αεροδρόμιο - Ραφήνα
Βόρειος Τομέας
•Στ. Κηφισιά - Aγ. Απόστολοι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού
•Στ. Κηφισιά - Καπανδρίτι - Βαρνάβας
•Στ. Κηφισιά - Καπανδρίτι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - ∆ήλεσι
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - Συκάμινο
•Στ. Κηφισιά - Σκάλα Ωρωπού - Χαλκούτσι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Aγ. Απόστολοι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού
•Στ. Κάτω Πατήσια - Καπανδρίτι - Βαρνάβας
•Στ. Κάτω Πατήσια - Καπανδρίτι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - ∆ήλεσι
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - Συκάμινο
•Στ. Κάτω Πατήσια - Σκάλα Ωρωπού - Χαλκούτσι
Δυτικός Τομέας
•Στ. Ελαιώνας - Μέγαρα
•Στ. Ελαιώνας - Βίλια - Ερυθρές
•Βίλια - Πόρτο Γερμενό
•Μέγαρα - Πάχη
•Μέγαρα - Αλεποχώρι
•Μέγαρα - Κινέτα
Νότιος Τομέας
•Στ. Συγγρού - Φιξ - Ανάβυσσος - Π. Φώκαια
•Στ. Συγγρού - Φιξ - Σούνιο
•Σούνιο - Λαύριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου