οι κηπουροι τησ αυγησ

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

"...Είμαι, τέλος, αριστερός γιατί τιμάω την αλήθεια και την ειλικρίνεια και δεν υιοθετώ ψεύτικα τρικ και κακοφορμισμένες ατάκες για να ξεγελάσω τον πλαϊνό μου και την κοινωνία. Είμαι αριστερός αλλά δεν τιμάω τις απομιμήσεις της Αριστεράς, γι' αυτό είμαι και παραμένω αριστερός, αλλά δεν μπορώ να εμπιστευθώ αυτή την εκδοχή της Κεντροαριστεράς του ΚΙΝΑΛ, ούτε αυτόν το συγκεκριμένο διπολικό ΣΥΡΙΖΑ ως την «Αριστερά» του μέλλοντός μας. Η Σοσιαλιστική Δημοκρατική Αριστερά ίσως να είναι μια καλή λύση και για τους δύο. Ας το σκεφτούν....."

Aπό "ΤΑ ΝΕΑ"

"ΤΑ ΝΕΑ", 28/08/19


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΟΥΣΗ

Είναι φορές που τα λόγια
φοριούνται κατάσαρκα,
κυκλοφορείς μ' αυτά, σαν να 'ταν ρούχα,
ανυποψίαστος,
ώσπου μια μέρα στο βάθος της τσέπης
ανακαλύπτεις
το ξεχασμένο σημείωμα
ή ένα κουμπί
για να θυμάσαι πως οι ιδέες
δεν παλιώνουν ποτέ και δεν φθείρονται...

Γιάννης Ιωσηφέλλης, «Ετοιμότητα»

Επειδή θα ανοίξει και πάλι ο διάλογος(;) για τη μετεξέλιξη/μετασχηματισμό/μετάβαση των χαμένων κομμάτων της Κεντροαριστεράς, να μου επιτραπεί να καταθέσω την άποψή μου για τα χαρακτηριστικά του μη ιμιτασιόν αριστερού:

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τους αγώνες και τις θυσίες όλων των Ελλήνων για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία και δεν προβάλλω μόνο τους «δικούς μου» με στόχο να διχάσω ή να μεροληπτήσω.

Είμαι αριστερός
γιατί τιμάω τον όρκο πίστης για την προστασία της Πατρίδας και δεν λουφάρω, ούτε λιποτακτώ επικαλούμενος «ειρηνιστικές»(;) δικαιολογίες.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω την Ιστορία του Εθνους και δεν την «κακομεταχειρίζομαι» για να χωρέσει στο καπέλο ενός ανύπαρκτου διεθνισμού.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω (και σέβομαι) τους θεσμούς του Συντάγματος και της Δημοκρατίας και δεν χρησιμοποιώ τη βία και το μίσος για να τους καταλύσω ή να τους αποδυναμώσω.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τις παραδόσεις του λαού που αφορούν τη θρησκευτική λατρεία, την παιδεία, τα τοπικά ήθη και έθιμα και δεν τα απορρίπτω προφασιζόμενος τον μεταμοντέρνο Ευρωπαίο ή τον ιδεοληπτικό «υπεράνω».

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τη μνήμη αγωνιστών φίλων και αντιπάλων και δεν αγιοποιώ τους κομματικούς μου συμμάχους ούτε αποκαθηλώνω τους κομματικούς μου εχθρούς.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τους κοινωνικούς αγώνες της Αριστεράς, χωρίς να θέτω όμως την κομματική σκοπιμότητα πάνω από το δημόσιο συμφέρον ή να «βαφτίζω» τον πρώην βασιλοχουντικό ή ακροδεξιό ως συνοδοιπόρο.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τη γνώση και την προσπάθεια κάθε Ελληνα για το καλό του τόπου και δεν δαιμονοποιώ την επιτυχία και την πείρα, ωραιοποιώντας ταυτόχρονα την άρνηση και το Τίποτα.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τα γράμματα και όλους τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών και δεν επιλέγω κάποιους από αυτούς για να παίξουν τον ρόλο του χρήσιμου ηλιθίου.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τους γονείς μου και τους δασκάλους μου για όσα μού προσέφεραν και δεν θεωρώ ότι ο σεβασμός και η ευγνωμοσύνη αποτελούν «μικροαστικά κατάλοιπα».

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης και δεν λογοκρίνω ούτε διώκω ούτε εκβιάζω όσους έχουν αντίθετη γνώμη.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τον βιοπαλαιστή και τον απλό άνθρωπο και δεν ξιπάζομαι από τον πλούτο και τα αξιώματα.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τον ιδρώτα των ανθρώπων της γης και προστατεύω τα αγαθά της φύσης και δεν «οικολογίζω» με επικίνδυνες εξορύξεις.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω το δικαίωμα του καθενός στον αυτοκαθορισμό και στην αυτοδιάθεση αλλά δεν εκχωρώ στους «δικαιωματίες» την αποκλειστική αρμοδιότητα(;) να ορίζουν τις κόκκινες γραμμές μη διάρρηξης του κοινωνικού ιστού και του κοινωνικού συμβολαίου.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω τον πόνο και τον χαμό των ανθρώπων και δεν κρύβομαι από τις ευθύνες μου για όσα συμβαίνουν γύρω μου.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω την αμεροληψία, την αξιοκρατία και την εντιμότητα και δεν διορίζω τους συγγενείς μου στο Δημόσιο, δεν παίρνω θαλασσοδάνεια, δεν αξιοποιώ γνωριμίες προς ίδιον όφελος, δεν απαιτώ φωτογραφικές τροπολογίες.

Είμαι αριστερός γιατί τιμάω και τα άλλα κόμματα της Αριστεράς και κάθε αριστερό πολίτη και δεν επιχειρώ ή να τους απορροφήσω ή να τους καταγγείλω.

Είμαι, τέλος, αριστερός γιατί τιμάω την αλήθεια και την ειλικρίνεια και δεν υιοθετώ ψεύτικα τρικ και κακοφορμισμένες ατάκες για να ξεγελάσω τον πλαϊνό μου και την κοινωνία.

Είμαι αριστερός αλλά δεν τιμάω τις απομιμήσεις της Αριστεράς, γι' αυτό είμαι και παραμένω αριστερός, αλλά δεν μπορώ να εμπιστευθώ αυτή την εκδοχή της Κεντροαριστεράς του ΚΙΝΑΛ, ούτε αυτόν το συγκεκριμένο διπολικό ΣΥΡΙΖΑ ως την «Αριστερά» του μέλλοντός μας.

Η Σοσιαλιστική Δημοκρατική Αριστερά ίσως να είναι μια καλή λύση και για τους δύο. Ας το σκεφτούν..

-Ο Γιάννης Πανούσης είναι καθηγητής Εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου