οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

"...Ταξίδι σε μια εικονική εκπαιδευτική πραγματικότητα έκαναν χθες από κοινού ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως και η Αννα Διαμαντοπούλου, που κάθισαν στο ίδιο τραπέζι για να εξερευνήσουν τον «χάρτη» με τις νέες δεξιότητες που χρειάζεται στις σύγχρονες κοινωνίες η νέα γενιά πολιτών. Πρόκειται για το συνέδριο για τα νέα επαγγέλματα και τις ανάγκες νέων δεξιοτήτων, όπως αναδύονται μέσα σε ένα πλαίσιο διαρκούς τεχνολογικής εξέλιξης, που έγινε στο 2nd Youth Summit του Economist στην Αθήνα...."

Από  "ΤΑ ΝΕΑ"


"ΤΑ ΝΕΑ", 29/03/19

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Ταξίδι σε μια εικονική εκπαιδευτική πραγματικότητα έκαναν χθες από κοινού ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως και η Αννα Διαμαντοπούλου, που κάθισαν στο ίδιο τραπέζι για να εξερευνήσουν τον «χάρτη» με τις νέες δεξιότητες που χρειάζεται στις σύγχρονες κοινωνίες η νέα γενιά πολιτών. Πρόκειται για το συνέδριο για τα νέα επαγγέλματα και τις ανάγκες νέων δεξιοτήτων, όπως αναδύονται μέσα σε ένα πλαίσιο διαρκούς τεχνολογικής εξέλιξης, που έγινε στο 2nd Youth Summit του Economist στην Αθήνα. Εν μέσω των ομιλιών ακαδημαϊκών και εμπειρογνωμόνων, η Αννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε στην ομιλία της κατάλογο με τα 21 επαγγέλματα του μέλλοντος, τα οποία και έχουν προκύψει από σχετικές έρευνες που έχουν γίνει στις μητροπόλεις της έρευνας και της καινοτομίας ανά τον κόσμο. Μάλιστα, πολλά από τα επαγγέλματα αυτά οι ομιλητές σχεδόν δεν κατάφεραν να τα μεταφράσουν, καθώς οι ονομασίες αλλά και το περιεχόμενο των σπουδών τους ήταν πραγματικά έξω από όσα έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας να συζητάμε.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ. Οπως αναφέρθηκε στο συνέδριο μάλιστα, η χώρα μας είναι προτελευταία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών σε θέματα ψηφιακής αναβάθμισης και τέταρτη από το τέλος σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών. Στη διάρκεια των εργασιών του, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα υπήρξε στρεβλή επιχειρηματικότητα και υποστήριξε ότι δεν δημιουργήθηκαν στην αγορά εργασίας οι ανάγκες εκείνες που έπρεπε ώστε να «κουμπώσουν» με τη δομή της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα. «Για εμάς είναι ακόμη πιο σημαντική η παιδεία των νέων. Είναι αυτή που θα καταφέρει να δημιουργήσει πολίτες με προσαρμοστικότητα στις νέες καταστάσεις» ανέφερε ο Κώστας Γαβρόγλου και για την ανάγκη «πολιτικής διαχείρισης της τεχνολογίας».

Από την πλευρά της, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στην αδυναμία σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα ως φαινόμενο το οποίο επιτείνεται στο πλαίσιο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης. Η Νίκη Κεραμέως επικαλέστηκε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας των νέων στην ΕΕ (αγγίζει το 36,6%). Ως αποτέλεσμα, ανέφερε ότι «χιλιάδες νέοι με προσόντα αναζητούν εκτός συνόρων ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον».

ΑΝΕΠΑΡΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ. Ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, παρέθεσε στοιχεία (με έτος αναφοράς το 2017) σύμφωνα με τα οποία ένας στους δύο Ευρωπαίους έχει ανεπαρκές επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων, δύο στους δέκα δεν έχουν καθόλου αντίστοιχες δεξιότητες και ένα ποσοστό της τάξης του 15% κινδυνεύει με αποκλεισμό για αυτόν τον λόγο.

Η Αννα Διαμαντοπούλου, πρόεδρος του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, τόνισε ότι «η ευθύνη του πολιτικού συστήματος είναι να μη μείνει κανείς πίσω». Αναφέρθηκε στο παράδειγμα της χρήσης ρομπότ σε αποθήκες ή drones σε καλλιέργειες, τονίζοντας ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο η Ελλάδα υστερεί σε παραγωγικότητα στον αγροτικό τομέα - σε σύγκριση με χώρες παρόμοιων χαρακτηριστικών, όπως η Ολλανδία και το Ισραήλ - είναι η διαφορά στην ενσωμάτωση τεχνολογίας.

Μέσα σε μόλις πέντε χρόνια οι απαραίτητες δεξιότητες έχουν αλλάξει εντυπωσιακά, παρατήρησε η Αννα Διαμαντοπούλου και τόνισε ότι η Ελλάδα εμφανίζεται ουραγός στους διεθνείς ψηφιακούς δείκτες. Μίλησε λοιπόν για την ανάγκη ενός εθνικού σχεδίου, με χρονοδιάγραμμα, προϋπολογισμό, συναίνεση και έμφαση στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στα προβλήματα της εκπαίδευσης στη χώρα μας και δήλωσε ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι ένα πανεπιστήμιο υπό τα δεσμά του κράτους, το οποίο δεν μπορεί να αποφασίζει για το μέλλον του.

Τα επαγγέλματα της δεκαετίας

■ Αναλυτής κβαντικής μηχανικής μάθησης

■ Ειδικός στην πληροφορική αιχμής

■ Τεχνικός ιατροφαρμακευτικών συστημάτων ΤΝ

■ Στέλεχος γενετικής ποικιλομορφίας

■ Αναλυτής «κυβερνοπόλεων»

■ Ερευνητής δεδομένων

■ Διευθύνων σύμβουλος για θέματα εμπιστοσύνης

■ Υπεύθυνος «χαρτοφυλακίου» γονιδιωματικής

■ Βroker προσωπικών δεδομένων

■ Ειδικός «διασύνδεσης» ανθρώπων - ρομπότ

■ Ελεγκτής λεωφόρων

■ Συντηρητής «προσωπικής μνήμης»

■ Διαχειριστής ανάπτυξης επιχειρήσεων τεχνητής νοημοσύνης

■ Υπεύθυνος δεοντολογίας και ηθικής σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης

■ Σύμβουλος «δέσμευσης» σε θέματα υγιεινής και ευεξίας

■ Σύμβουλος οικονομικής διαχείρισης

■ Δημιουργός «ταξιδιών» εικονικής πραγματικότητας

■ Δημιουργός ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την προπαρασκευή συνεδρίων

■ Συνοδός - βοηθός σε ειδικές ομάδες πολιτών

■ Δημιουργός ιστοσελίδων

■ Σύμβουλος δημιουργίας προσωπικών εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου