οι κηπουροι τησ αυγησ

Τρίτη 23 Μαΐου 2017

ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΗΣ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ" ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΙΡΡΥΤΟΥ, ΠΛΗΝ ΣΚΛΗΡΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ, ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ...

Από την "ΕΣΤΙΑ" (κύριο+εσωτερικό θέμα) και την
"Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του Τύπου"

"ΕΣΤΙΑ", 22/05/17

"ΕΣΤΙΑ", 22/05/17

"Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του Τύπου", 21/05/17

Κατάργηση εισαγωγικών εξετάσεων
ή μία ακόμη εξαπάτηση;
Από τον Κυριάκο Παπαϊωάννου

ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, δεν μπορώ να αντι­ληφθώ την ελαφρότητα με την οποία ο κ. Tσίπραs και «η παρέα» του αντιμετωπίζουν τα θέματα τηs Παιδείας. Και έχουν πάλι πετάξει το πυροτέχνημα της κατάργησης των εισαγωγικών εΕετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και της αναβάθμισης του Λυκείου, που έγινε πια «το ανατολικό ζήτημα», κατά τη διάρκεια των δεκαετιών της Μεταπολίτευση, στις συζη­τήσεις των εμπλεκομένων σε εκ­παιδευτικά θέματα, αλλά, κυρίως, εντός τα ελληνικής κοινωνίας.

Ο κ. Tαίπραs, φοιτητής του ΕΜΠ, «αναρριχηθείς εις την πρωθυπουργίαν» με τη γνωστή μεθο­δολογία του «αριστερού  εθνικολαϊκισμού», και ο κ. Γαβρόγλου, διατελέσας καθηγητής του ΕΜΠ, παλιός συνδικαλιστής τηs παράταηξης «Συσπείρωση»,  προσκεί­μενης στην Ανανεωτική Αριστε­ρά και πρωτοπόρος μαζί με την ΠΑΣΠ στην περίφημη απεργία των 100 ημερών (1977-1978) του ΕΔΠ, με βασικό αίτημα «Μονιμό­τητα για όλους», γνωρίζουν οπωσ­δήποτε τον καθηγητή Θεοδόσιο Τάσιο. Δεν είμαι, όμως, καθόλου σίγουρος αν έχουν διαβάσει ορι­σμένα από τα «Δαιδάλματά» του τηs Επιστήμης, τηs Τεχνολογίας, τηs Φιλοσοφίας, στην οποία εντάσσει θέματα Αξιών, Οικονο­μικά, Πολιτικά, Παιδείας κ.ά. Πι­θανολογώ, επίσης, ότι δεν μελέ­τησαν και το σοβαρό πόνημα του τ. πρύτανη του ΕΜΠ Θεμιστοκλή Ξανθόπουλου, με τίτλο «Η Ελλη­νική Παιδεία».

Φυσικά, θα μας πουν ότι το εν­διαφέρον τους και οι προθέσεις τους είναι ειλικρινείς και πηγαίες, αφού σε 27 μήνες διακυβέρνη­σης τρεις υπουργοί (αναλογία έναs ανά εννέα μήνες!) άλλαξαν για να εντρυφήσουν βαθύτερα σε θέμα­τα Παιδείας, ενώ κατά την  «κα­ταστροφική» περίοδο της Μετα­πολίτευσης (1974-2014) 27 άτομα διετέλεσαν υπουργοί Παιδείας, από τον Ν. Λούρο μέχρι τον Κων. Αρβανιτόπουλο (αναλογία ένας ανά ενάμισι έτοs...). Bασικές με­ταρρυθμίσει κατάφεραν να εισα­γάγουν μόνον οι Γ. Ράλλης (1976-77), Απ. Κακλαμάνης – Γ. Λιάνns (1982-86), Γ. Σουφλιάς (1991-93), Γερ. Αρσένης (1996-2000), Mαρ. Γιαννάκου (2004-07) και Αν. Δια­μαντοπούλου (2009-12). Θα προ­σθέσουν οι κυβερνώντες, ακόμη, ότι ανέθεσαν σε δύο Επιτροπές -υπό τον καθηγητή Αντ. Λιάκο και τον καθηγητή Κ. Γαβρόγλου- να ετοιμάσουν σχέδια νέας μεταρ­ρύθμισης στην Παιδεία, σύμφω­να με το προεκλογικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ και τις μνημονιακές απαιτήσεις των «θεσμών».

Τα πο­ρίσματα των δύο αυτών Επιτροπών ετέθησαν ή θα τεθούν -υπο­τίθεται- σε δημόσια διαβούλευση. Μπορώ να υποστηρίζω δημοσί­ως, από προσωπική εμπειρία, ότι την εποχή ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα περί «δημοσίων διαβουλεύσεων» γενι­κώς αποτελούν στοιχεία εικονικής πραγματικότητας (virtual reality). Η σύγχρονη Αριστερά a priori εκφράζει τον κυρίαρχο λαό (δη­μοκρατική αρχή) και «άμα λάχει» προκηρύσσει και κανένα δημο­ψήφισμα ή εκλογές (ετέρα, φυσι­κά δημοκρατική αρχή). Δεν ξέρω αν οι έγκριτοι νομικοί που από­μειναν να στηρίζουν ακόμη ΣΥ­ΡΙΖΑΝΕΛ δεν τους συμβουλεύ­ουν για κράτος δικαίου ή αν αυτά είναι λεπτομέρειες για «δεξιούς φιλελέ»...

Το άρθρο αυτό γράφεται κυρί­ως για να υποστηρίξει ότι η κατάρ­γηση των εισαγωγικών εΕετάσεων και η αναβάθμιση του Λυκείου εί­ναι στόχος σχεδόν ανέφικτος για τη χώρα μας, όχι μόνο στην ιδιαί­τερη ιστορική περίοδο οικονομι­κής κρίσεως (πτώχευσης) που διά­γουμε, αλλά και γενικότερα.

• Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός σχεδιασμός, βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος, που να στη­ρίζεται σε αξιόπιστα δεδομένα, τα οποία περιγράφουν την παρούσα κατάσταση των πολύπλοκων συ­στημάτων που συνιστούν το οικο­δόμημα του μεγίστου αυτού λειτουργήματος το οποίο ονομάζεται «Ελληνική Παιδεία». Φυσικά, αυ­τό προϋποθέτει να συμφωνήσουμε πρώτα όλοι οι εμπλεκόμενοι (κοι­νωνία, φορείς Παιδείας, πολιτικό σύστημα) σε μια minimum πλατ­φόρμα εθνικών στόχων για το θέ­μα).

• Είναι απατηλή η εικόνα που με­ταφέρεται από άλλες χώρες για την ελεύθερη εισαγωγή στα ΑΕΙ. Χρησιμοποιείται, μάλιστα, δημα­γωγικά από τον κ. Τσίπρα η λέξη «κατάργηση», ενώ πρόκειται πραγματικά για αλλαγή συστήματος επιλογής. Ισχύουν εντελώς διαφορετικές συνθήκες.

•Δεν υπάρχει αλλού η κοινωνική τάση-επιθυμία να σπουδάζει στα ΑΕΙ το 80% των αποφοίτων της Mέσηs Εκπαίδευ­σα. Πρώτον, γιατί υπάρχουν άλλα επαγγέλματα που χαίρουν ισότιμα κοινωνικής και επαγγελματικής καταξίωσης και, φυσικά, οι αντί­στοιχες επαγγελματικές σχολές (και αυτό μια πραγματικά αριστερή ιδεολογία έπρεπε να το έχει προ­μετωπίδα και όχι να γεμίζει τον κό­σμο με φρούδες υποσχέσεις και πτυχία). Δεύτερον, γιατί τα ΑΕΙ των ξένων χωρών δεν έχουν αιώ­νιους φοιτητές, ούτε μεταγραφές, ούτε εξωφρενικές χαλαρότητες.

Ελπίζουμε σε ένα επόμενο άρ­θρο να μας δοθεί η ευκαιρία να  ανα­λύσουμε διεξοδικότερα την άποψη και τιs προτάσεις μας για τιs εισαγωγικές εξετάσεις και την αναβάθ­μιση του Λυκείου.

* Ο Κυριάκος Κ. Παπαϊωάυνου εί­ναι ομότιμος καθηγητής Πολιτι­κών Μηχανικών του ΑΠΘ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου