οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Μέσω των τεσσάρων νέων αεροσκαφών η στρατηγική της Aegean αποσκοπεί στην παροχή αναβαθµισµένων υπηρεσιών σε υφιστάµενα αλλά και νέα δροµολόγια εκτός Ε.Ε. µε διάρκεια πτήσης από 4 έως και 7,5 ώρες. Αυτού του είδους οι προορισµοί περιλαµβάνουν ορισµένους που ήδη ανήκουν στο δίκτυο της Aegean (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουµπάι) ή αποτελούν πιθανές, νέες προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Οµάν). Οπως και νέους δυνητικούς προορισµούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόµπι, Αντίς Αµπέµπα) ή και στην Ασία, µε δυνατότητα κάλυψης προορισµών όπως το ∆ελχί και η Βοµβάη στην Ινδία ή το Αλµάτι στο Καζακστάν.

 Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 18/04/24



ΤΟΥ ∆ΗΜΗΤΡΗ ∆ΕΛΕΒΕΓΚΟΥ

Την επέκταση σε νέες αγορές, που εµφανίζουν διψήφιους ρυθµούς ανάπτυξης, επιδιώκει να ενισχύσει η Aegean µέσω της παραλαβής, τη διετία 2026-2027, σε πρώτη φάση, τεσσάρων αεροσκαφών Airbus A321neo, των οποίων η έκδοση είναι ειδικά διαµορφωµένη και αναβαθµισµένη. Πρόκειται για τα Α321neo LR που θα χρησιµοποιεί ο αεροµεταφορέας για τη διενέργεια πτήσεων µεγαλύτερης εµβέλειας, σε σύγκριση µε τα A321neo, ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση µακρινών προορισµών εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Τα νέα αεροσκάφη διαθέτουν µεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίµου, παρέχοντας αυτονοµία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Ως αποτέλεσµα, θα επιτρέπουν στην Aegean να εξυπηρετεί περιοχές που βρίσκονται στα νότια και τα νοτιοανατολικά της Ελλάδας, δηλαδή στον Περσικό Κόλπο, στην Κεντρική Αφρική και την Ασία που καταγράφουν υψηλούς ρυθµούς ανάπτυξης. Στη Μέση Ανατολή η επιβατική κίνηση άγγιξε το 2023 τα επίπεδα του 2019, έχοντας αυξηθεί κατά 33,3% συγκριτικά µε το 2022. Φέτος, σε απόλυτους αριθµούς η κίνηση των επιβατών εκτιµάται σε 420 εκατ. άτοµα και αναµένεται να είναι αυξηµένη κατά 5,4% έναντι του 2019. Στην Αφρική, τη φετινή χρονιά η επιβατική κίνηση τοποθετείται σε 98 εκατ. άτοµα, µε τον αριθµό των διαθέσιµων θέσεων να ενισχύεται τον Μάρτιο του 2024, συγκριτικά µε τον ίδιο µήνα του 2019, κατά 12,6%, σε 16,1 εκατ. Στην Ασία, πέρυσι η επιβατική κίνηση ανήλθε στο 94% των επιπέδων του 2019 και αναµένεται φέτος να ξεπεράσει τα επίπεδα εκείνης της χρονιάς.

Η επικείµενη δραστηριότητα στις δυναµικές περιοχές του Κόλπου, της Κεντρικής Αφρικής και της Ασίας ενισχύει το διεθνές αποτύπωµα της Aegean, η οποία θα ανταγωνίζεται µεγάλες αεροπορικές εταιρείες –ορισµένες υπό κρατικό έλεγχο– που εκτελούν πτήσεις σε αυτές τις περιοχές. Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά των αναβαθµισµένων A321neo, που περιλαµβάνουν λιγότερες από 180 θέσεις, συγκριτικά µε τις 220 θέσεις της τυπικής έκδοσης, σχετίζεται µε την παροχή υψηλότερου επιπέδου άνεσης των ταξιδιωτών τόσο της οικονοµικής όσο και της διακεκριµένης θέσης (business class). Κάθε κάθισµα της βελτιωµένης έκδοσης των A321neo θα διαθέτει δορυφορική σύνδεση στο Ιντερνετ, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE), ενώ οι προσφερόµενες υπηρεσίες στην business class είναι αναβαθµισµένες, περιλαµβάνοντας µεταξύ άλλων καθίσµατα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats).

Μέσω των τεσσάρων νέων αεροσκαφών η στρατηγική της Aegean αποσκοπεί στην παροχή αναβαθµισµένων υπηρεσιών σε υφιστάµενα αλλά και νέα δροµολόγια εκτός Ε.Ε. µε διάρκεια πτήσης από 4 έως και 7,5 ώρες. Αυτού του είδους οι προορισµοί περιλαµβάνουν ορισµένους που ήδη ανήκουν στο δίκτυο της Aegean (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουµπάι) ή αποτελούν πιθανές, νέες προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Οµάν). Οπως και νέους δυνητικούς προορισµούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόµπι, Αντίς Αµπέµπα) ή και στην Ασία, µε δυνατότητα κάλυψης προορισµών όπως το ∆ελχί και η Βοµβάη στην Ινδία ή το Αλµάτι στο Καζακστάν. Οπως αναφέρει η Aegean, αυτοί οι προορισµοί εκτός Ε.Ε. εξυπηρετούνται από αεροµεταφορείς µε αφετηρία ευρωπαϊκές µητροπόλεις που χρησιµοποιούν συνήθως αεροσκάφη µε καµπίνες που διασφαλίζουν µεγαλύτερη άνεση και µικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση µε την «τυπική» διαµόρφωση καµπίνας (για τους ίδιους αεροµεταφορείς) για εντός Ευρώπης πτήσεις µικρότερης διάρκειας.

«Πιστεύουµε στην ευκαιρία ανάπτυξης για την Aegean αλλά και τη χώρα µας σε αγορές πέρα από την Ε.Ε., στην περιοχή του Κόλπου, στην Κεντρική Αφρική αλλά και σε περιοχές της Ασίας που λόγω της γεωγραφικής µας θέσης, στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, µπορούν να εξυπηρετηθούν µε µια µεγαλύτερης εµβέλειας έκδοση των A321neo αεροσκαφών. Αναγνωρίζουµε επίσης ότι η µεγαλύτερη διάρκεια πτήσης απαιτεί αναβαθµισµένο επίπεδο άνεσης και συνολικής εµπειρίας των επιβατών µας. Προχωρούµε σε µια σηµαντική επένδυση σε αρχικά τέσσερα αεροσκάφη µεγαλύτερης εµβέλειας αλλά και ενός εντελώς νέου επιπέδου άνεσης και εµπειρίας, δίνοντας στους ανθρώπους µας το κατάλληλο εργαλείο για να αναδείξουν τις αξίες της Aegean και σε αυτές τις αγορές. Η κίνησή µας αυτή αποτελεί ένα ακόµη σηµαντικό βήµα για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων µας τόσο ποιοτικά όσο και σε γεωγραφική κάλυψη, και ανυποµονούµε να καλωσορίσουµε τους επιβάτες µας, και από αυτές τις αγορές, στις πτήσεις µας µέσα στα επόµενα χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύµβουλος της Aegean, ∆ηµήτρης Γερογιάννης.

Σχετικά µε τον στόλο της Aegean, στα τέλη του 2023, η αεροπορική άσκησε το δικαίωµα (option) που προέβλεπε η συµφωνία µε την Airbus για την αγορά τριών επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και τη µετατροπή πέντε αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo στα µεγαλύτερα A321neo. Σε συνέχεια αυτών των κινήσεων, ο συνολικός αριθµός των αεροσκαφών neo της οικογένειας A320/321 που έχουν ήδη παραληφθεί ή έχουν παραγγελθεί, έφθασε τα 50. Από αυτά, 29 είναι πλέον A321neo, από τα οποία 4, αρχικά, θα αφορούν την ειδική έκδοση µεγαλύτερων αποστάσεων. Συνολικά 28 αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί µέχρι σήµερα, ενώ άλλα 22 πρόκειται να παραληφθούν στο διάστηµα 2024-2028.

Τα Α321neo LR διαθέτουν µεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίµου, παρέχοντας αυτονοµία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου