οι κηπουροι τησ αυγησ

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Πεδίο σηµαντικής περαιτέρω ανάπτυξης του ελληνικού τουρισµού αποτελούν οι υπερπόντιες αγορές, όπως οι Ηνωµένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κορέα και ο Καναδάς, από όπου το αεροπορικό ταξίδι για την Ελλάδα διαρκεί πάνω από 10 ώρες και από τις οποίες η χώρα µπορεί να προσελκύσει ταξιδιώτες. Οι περισσότεροι από τους ταξιδιώτες αυτούς ανήκουν στις ανώτερες εισοδηµατικές τάξεις και συνήθως η κατά κεφαλήν ηµερήσια δαπάνη τους είναι σηµαντικά υψηλότερη από αυτήν άλλων εθνικοτήτων όπως από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, δηλαδή τη Γερµανία, τη Γαλλία, την Ιταλία αλλά και το Ηνωµένο Βασίλειο, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισµού.

Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"



Στους κορυφαίους προορισµούς 
η Ελλάδα σε ΗΠΑ, Ασία

Του ΗΛΙΑ Γ. ΜΠΕΛΛΟΥ

Σηµαντικά είναι τα περιθώρια ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού από υπερπόντιες αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κορέα και ο Καναδάς, από όπου το αεροπορικό ταξίδι για την Ελλάδα διαρκεί πάνω από 10 ώρες και από τις οποίες η χώρα μπορεί να προσελκύσει ταξιδιώτες. Οι περισσότεροι από τους ταξιδιώτες αυτούς ανήκουν στις ανώτερες εισοδηματικές τάξεις και συνήθως η κατά κεφαλήν ημερήσια δαπάνη τους είναι πολύ υψηλότερη αυτής των επισκεπτών από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές.

Πεδίο σηµαντικής περαιτέρω ανάπτυξης του ελληνικού τουρισµού αποτελούν οι υπερπόντιες αγορές, όπως οι Ηνωµένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κορέα και ο Καναδάς, από όπου το αεροπορικό ταξίδι για την Ελλάδα διαρκεί πάνω από 10 ώρες και από τις οποίες η χώρα µπορεί να προσελκύσει ταξιδιώτες.

Οι περισσότεροι από τους ταξιδιώτες αυτούς ανήκουν στις ανώτερες εισοδηµατικές τάξεις και συνήθως η κατά κεφαλήν ηµερήσια δαπάνη τους είναι σηµαντικά υψηλότερη από αυτήν άλλων εθνικοτήτων όπως από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, δηλαδή τη Γερµανία, τη Γαλλία, την Ιταλία αλλά και το Ηνωµένο Βασίλειο, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισµού.

Αυτό προκύπτει από το Longhaul Travel Barometer (LHTB), την τελευταία έρευνα της Europeantravel Commission και της Eurail BV σε ευρύ δείγµα ερωτηθέντων στις υπερπόντιες αυτές αγορές σχετικά µε τις προθέσεις τους για ταξίδια κατά το 2024.

Μάλιστα, σύµφωνα µε τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα βρίσκεται πέµπτη (5) µαζί µε την Αυστρία στις προτιµήσεις των Αµερικανών όπως και των Αυστραλών που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη φέτος, έκτη (6) στις προτιµήσεις των Καναδών, έβδοµη (7) στις προτιµήσεις των Βραζιλιάνων και των Νοτιοκορεατών, ένατη (9) στις προτιµήσεις των Γιαπωνέζων και δέκατη (10) των Κινέζων. Πρόκειται για αγορές που αθροιστικά έχουν πολλαπλάσιο πληθυσµό από αυτόν της Ευρώπης και δυνητικά µπορούν να οδηγήσουν σε µια νέα εποχή ανάπτυξης αλλά και υψηλότερων εσόδων για τον ελληνικό τουρισµό, σχολιάζουν οικονοµολόγοι. Σε όλες τις αγορές, 38% των ερωτηθέντων είναι πρόθυµοι να ξοδέψουν περισσότερα από 200 ευρώ την ηµέρα, πόσο υπερδιπλάσιο από τον µέσο όρο της κατά κεφαλήν ηµερήσιας δαπάνης στην Ελλάδα το 2023.

Η ασφάλεια, η ποιότητα των υποδοµών φιλοξενίας και η ανταγωνιστικότητα των τιµών αποτελούν τα τρία «κλειδιά» για την τελική επιλογή προορισµού, σύµφωνα µε την έρευνα. Μεταξύ εκείνων, από τις παραπάνω επτά βασικές υπερπόντιες αγορές που επιθυµούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το 2024, το 75% σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη, µε το υπόλοιπο 25% να εξετάζει άλλες περιοχές. Και η Ελλάδα είναι σταθερά στις 10 πρώτες επιλογές και σε ορισµένες περιπτώσεις πολύ υψηλότερα. Οσοι θα αποφύγουν φέτος τα ταξίδια στην Ευρώπη αναφέρουν ως βασικούς λόγους τον πόλεµο στην Ουκρανία, την ένταση στη Μέση Ανατολή, το γεγονός ότι έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν ξανά τη Γηραιά Ηπειρο και επιθυµούν να επισκεφθούν άλλη περιοχή του πλανήτη, τα υψηλά κόστη της αεροπορικής µετακίνησης και τον περιορισµένο χρόνο που έχουν διαθέσιµο για διακοπές.

Στις ΗΠΑ, η πρόθεση για ταξίδια διεθνώς παραµένει στα επίπεδα του 2023, µε το 60% των ερωτηθέντων να εκφράζει την επιθυµία να ταξιδέψει. Υψηλότερα επίπεδα αισιοδοξίας για τα ταξίδια στο εξωτερικό φέτος έχουν καταγραφεί στη Βραζιλία (76%), στην Αυστραλία (73%), στον Καναδά (72%) και στη Νότια Κορέα (71%). Η Ιαπωνία έχει δει µια µέτρια αύξηση 5% από το 2023, ωστόσο η πρόθεση παραµένει σχετικά χαµηλή στο 35%. Η Κίνα είναι η µόνη αγορά όπου το ταξιδιωτικό κλίµα βρίσκεται σε πτώση, καταγράφοντας µείωση 14% στην πρόθεση για ταξίδια µεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο το 64% των ερωτηθέντων εξακολουθεί να σχεδιάζει ένα µακρινό ταξίδι.

Για τους ταξιδιώτες που επιθυµούν να επισκεφθούν την Ευρώπη φέτος, η ασφάλεια είναι ο πρωταρχικός παράγοντας που επηρεάζει την επιλογή προορισµού τους, µε το 45% να δίνει προτεραιότητα σε ένα ασφαλές ταξιδιωτικό περιβάλλον. Η τουριστική υποδοµή υψηλής ποιότητας, τα καλά ξενοδοχεία δηλαδή, βρίσκεται στη δεύτερη θέση, µε το 38% να τη θεωρεί απαραίτητη. ∆ιάσηµα τοπόσηµα και προορισµοί, αρχαιολογικοί ή άλλοι, όπως και προσιτές τιµές υπηρεσιών διαδραµατίζουν επίσης σηµαντικό ρόλο στην επιλογή προορισµού, µε το 35% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό να τα θεωρούν κορυφαίες προτεραιότητές τους. Οι ευχάριστες καιρικές συνθήκες διαδραµατίζουν επίσης σηµαντικό ρόλο στις ταξιδιωτικές αποφάσεις, καθώς θεωρούνται καθοριστικές από το 31%. Πολλοί διατυπώνουν έντονη προτίµηση για προορισµούς που διατηρούν τη φυσική και πολιτιστική τους κληρονοµιά, µε το 33% και το 32% των ερωτηθέντων να δίνουν προτεραιότητα σε αυτόν τον παράγοντα, αντίστοιχα. Αυτή η τάση υποδηλώνει µια µοναδική προτίµηση για προορισµούς που διατηρούν την αυθεντικότητά τους.

Μεταξύ εκείνων που επέλεξαν να µην ταξιδέψουν στο εξωτερικό στην Ευρώπη το 2024, το 36% αναφέρει το σηµαντικό κόστος ταξιδιού ως τον κύριο αποτρεπτικό παράγοντα, µε τον περιορισµένο χρόνο διακοπών να είναι ένας άλλος σηµαντικός παράγοντας για το 12% των ερωτηθέντων.

Κατά µέσον όρο, οι διεθνείς ταξιδιώτες σχεδιάζουν να επισκεφθούν τρεις ευρωπαϊκές χώρες στο επόµενο ταξίδι τους. Για να εξυπηρετήσουν τα σχέδιά τους αυτά, οι περισσότεροι (58%) σκέφτονται διακοπές που διαρκούν από 1 έως 2 εβδοµάδες, ενώ άλλοι όπως οι Αυστραλοί σχεδιάζουν να µείνουν ακόµη περισσότερο.

Οι Αµερικανοί

Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να ξεχωρίζουν ως η κύρια υπερπόντια αγορά ταξιδιωτών για την Ευρώπη, όπως και για την Ελλάδα που βρίσκεται πέµπτη στις προτιµήσεις τους, συµβάλλοντας µε 5,4% επί των συνολικών επισκεπτών στη Γηραιά Ηπειρο το 2023. Καθώς στα τέλη του 2023 σηµειώθηκε αύξηση στην καταναλωτική εµπιστοσύνη οι προσδοκίες για αυξηµένα ταξίδια στην Ευρώπη από αυτή την αγορά είναι θετικές, αναφέρει χαρακτηριστικά το Long-haul Travel Barometer της European Travelcommission.

Την ίδια ώρα, ο αρχικός ενθουσιασµός για το άνοιγµα της Κίνας πέρυσι έχει πλέον χαθεί. Μια πιο προσεκτική µατιά στην τάση αυτή όµως δείχνει ότι ο περιορισµός της διάθεσης των Κινέζων να επισκεφθούν την Ευρώπη σχετίζεται κυρίως µε την πολύ µεγάλη απόσταση και την απαίτηση για πολύ µεγάλο χρόνο ταξιδιού που δεν είναι πάντοτε διαθέσιµος. Ετσι η Ευρώπη υποχωρεί φέτος κατά 14% στις προτιµήσεις των Κινέζων ως ταξιδιωτικός προορισµός. Οσοι πάντως επισκεφθούν τελικά την Ευρώπη στοχεύουν σε διαµονή µιας έως δύο εβδοµάδων και ηµερήσιο προϋπολογισµό υψηλό, άνω των 200 ευρώ ανά άτοµο.

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 20/04/24

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου