Από τον ιστότοπο "ΠΡΟΤΑΓΟΝ"
Η Ελληνική Αστυνομία καλεί τους πολίτες που έχουν να καταγγείλουν κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας όπως απευθυνθούν στον Συνήγορο του Πολίτη δια την υπόθεση τους. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι πολίτες το κάνουν και χωρίς την προτροπή της ΕΛΑΣ. Το πρόβλημα βρίσκεται στις απαντήσεις που παίρνουν.
Η Ελληνική Αστυνομία καλεί τους πολίτες που έχουν να καταγγείλουν κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας όπως απευθυνθούν στον Συνήγορο του Πολίτη δια την υπόθεση τους. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι πολίτες το κάνουν και χωρίς την προτροπή της ΕΛΑΣ. Το πρόβλημα βρίσκεται στις απαντήσεις που παίρνουν.
Κάθε χρόνο ο Συνήγορος του Πολίτη επεξεργάζεται αναφορές πολιτών που, στατιστικά, αντιστοιχούν σε μία υπόθεση αστυνομικής αυθαιρεσίας ανά ημέρα. Ο Συνήγορος δεν διερευνά τα γεγονότα, δεν ψάχνει, δηλαδή, να βρει πότε σήκωσε το γκλομπ ο αστυνομικός και αν ο πολίτης ήταν όρθιος ή στα γόνατα. Εξετάζει τη διερεύνηση αυτών των περιστατικών από τις αστυνομικές αρχές που αναλαμβάνουν την έρευνα. Τουλάχιστον ένα στα πέντε περιστατικά δεν διερευνάται όπως θα έπρεπε. Αλλά και στα περισσότερα από τα περιστατικά που οδηγούν σε επιβαρυντικά, για τους αστυνομικούς, αποτελέσματα, η πειθαρχική μεταχείριση των υπευθύνων είναι, το λιγότερο, επιεικής, κοινώς πέφτουν όχι απλώς στα μαλακά, αλλά στα πούπουλα.
Αστυνομία: Στέλνει στον Συνήγορο του Πολίτη περιστατικά βίας στην πορεία για τον Γρηγορόπουλο Πατήστε εδώ
Επίσης οι περισσότεροι από μας συνδέουμε τα κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας με τους μπαχαλάκηδες και τα άτομα του αντιεξουσιαστικού χώρου. Αυτό δεν είναι σωστό. Θύματα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας πέφτουν συνήθως οι αδύναμοι, οι τοξικοεξαρτημένοι που θα ξεχαστούν σε κάποιο κρατητήριο, ο μικροπαραβάτης που δεν έχει το τηλέφωνο ενός δικηγόρου, ο μετανάστης και πάει λέγοντας.
Είναι η αστυνομική βία συνάρτηση των κυβερνητικών συσχετισμών; Αυτό θα το μάθουμε με ακρίβεια όταν μετρήσουμε τις καταγγελίες και τα περιστατικά μήνα προς μήνα, προκειμένου να εξακριβώσουμε αν η πολιτική αλλαγή του Ιουλίου έφερε έξαρση της αστυνομικής αυθαιρεσίας. Για να πάρετε μία εικόνα, από το καλοκαίρι του 2017 ως το τέλος του 2018, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, καταγράφονται 321 σχετικές υποθέσεις. Υπάρχει το δείγμα για να γίνει η σύγκριση. Ωστόσο αν θεωρήσουμε ενδεικτικό της κατάστασης το κλίμα που αποτυπώνεται στην κοινωνική δικτύωση και στον όγκο των καταγγελιών, είναι πλέον λογικό να υποθέσουμε ότι η κατάσταση τείνει να ξεφύγει ακόμα και από το μέτρο που, δυστυχώς, η κοινωνία είχε αποδεχθεί ως αναγκαίο κακό ή, τέλος πάντων, αναπόφευκτη συνθήκη.
Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε στα social media εικόνες και βίντεο από περιστατικά αστυνομικής βιας εις βάρος πολιτών που, ακόμα και αν έχουν παρανομήσει, δεν στερούνται σε καμία περίπτωση των στοιχειωδών δικαιωμάτων τους. Ανθρωποι που έχουν πέσει κάτω ξυλοκοπούνται αγρίως, άλλοι ξεγυμνώνονται, ενώ έχουν πυκνώσει οι καταγγελίες για υβριστικές επιθέσεις από άνδρες της Αστυνομίας, ακόμα και με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η Αστυνομία είναι ένας οργανισμός που μεταβολίζει το πολιτικό κλίμα και το αποτυπώνει στη συμπεριφορά της. Όταν, λοιπόν, έχουμε κυβέρνηση που εξελέγη με το πρόταγμα της ασφάλειας, αλλά και υπουργούς που μιλούν «γλυκά» για το ξύλο, είναι λογικό ο μέσος αστυνομικός να εκτιμήσει ότι η εκτροπή από τα προβλεπόμενα αντιστοιχεί στην κοινωνική και πολιτική βούληση των καιρών. Όμως ο αστυνομικός δεν επιτρέπεται να κάνει πολιτική ερμηνεία κατά την άσκηση των καθηκόντων του. Επιτρέπεται μόνο να κάνει τη δουλειά του με βάση προκαθορισμένες αρχές και επαγγελματισμό. Kαι αν δεν το αντιλαμβάνεται ο αστυνομικός, οφείλει να του το υπενθυμίσει ο πολιτικός του προϊστάμενος.
Εδώ υπάρχει κάτι ακόμα που έχει ενδιαφέρον. Στα social media ένα σημαντικό κομμάτι των χρηστών, δηλαδή της κοινής γνώμης, θεωρεί αναπόφευκτη και μη κατακριτέα τη βίαιη και εν τέλει παραβατική συμπεριφορά των αστυνομικών. «Ο μπαχαλάκιας που τρώει ξύλο, ήξερε πού πάει να μπλέξει και τους κινδύνους που διέτρεχε». Συγγνώμη, αλλά δεν είναι έτσι. Διότι με αυτή τη λογική, μπορούμε να αναθέσουμε ένα κομμάτι της ασφάλειας σε συμμορίες της νύχτας που, ενδεχομένως, να κάνουν και πιο αποτελεσματική δουλειά. Το κράτος έχει το μονοπώλιο της νόμιμης βίας επειδή ασκείται κατά πώς ορίζει η έννοιά της: με νομιμότητα. Τέλος της συζήτησης.
Υπάρχει, θα πουν κάποιοι, το ανθρώπινο στοιχείο που παρεμβαίνει. Και οι αστυνομικοί άνθρωποι είναι, εργάζονται, κακοπληρωμένοι, σε ακραίες συνθήκες, είναι αναμενόμενο και φυσιολογικό να υπάρξουν στιγμές που χάνουν το μέτρο και την αίσθηση της καθήκοντος. Δεκτό. Μόνο που όταν ο αστυνομικός χάνει το μέτρο και τον έλεγχο, γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να υποστεί συνέπειες. Και αυτό τον εξωθεί πιο εύκολα εκτός πλαισίου.
Οι περισσότεροι αστυνομικοί, η συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι δημόσιοι λειτουργοί με αίσθηση του καθήκοντος. Οι συνάδελφοί τους, που ελέγχονται, δυστυχώς μόνο από πολίτες, για βία και αλητεία σπιλώνουν την εικόνα όλου του Σώματος. Και θα έπρεπε οι ίδιοι, κυρίως οι λαλίστατοι κατά τα λοιπά, συνδικαλιστές τους να απαιτούν την εξαντλητική διερεύνηση των καταγγελιών και την τιμωρία, κατά τα προβλεπόμενα, των υπευθύνων. Όσο δεν μιλούν και συγκαλύπτουν, τόσο θα πολλαπλασιάζονται τα καχύποπτα βλέμματα των πολιτών στον δρόμο.
Αλλά πάνω από όλα, βρίσκεται η πολιτική ηγεσία. Καλά κάνει και στέλνει τους πολίτες στον Συνήγορο. Μένει να δούμε, όμως, αν θα στείλει και κανέναν αστυνομικό στον εισαγγελέα.
Πηγή: Protagon.gr
![]() |
Ο Μιιχάλης Χρυσοχοϊδης έδειξε από την αρχή με ποιον τρόπο θα διοικήσει το υπουργείο του, πετώντας κλοτσηδόν τους πρόσφυγες από τις εστίες τους.
Μετά, ήρθαν οι παράνομες, χυδαίες και τραμπούκικες συμπεριφορές από τα «καλόπαιδα» της ΕΛ.ΑΣ. Μάθαμε πως θα μας δείξουν πως γ***νε οι χακί, μάθαμε πως οι οπλοφόροι υπάλληλοι του κράτους γδύνουν στους δρόμους πολίτες και πιέζουν γκλοπ στα οπίσθια τους. Μάθαμε πως μπορούν έξι ένοπλοι να ξυλοκοπούν έναν άοπλο σαδιστικά. Μάθαμε πως «Στα Εξάρχεια έχουμε χούντα ρε, κατάλαβες;». Μάθαμε πώς περικυκλώνουν 30 ΜΑΤατζήδες έναν φοιτητή χωρίς να έχει προκαλέσει και του κατεβάζουν το εσώρουχο. Μάθαμε πως διατάζουν διαστροφικά «Γδύσου. Θέλω να μείνεις με τις κάλτσες και το μποξεράκι».
Επιβεβαιώσαμε ότι είναι εν δυνάμει δολοφόνοι όταν ακούσαμε τη φράση «Βλέπεις, ρε αρχίδι, δεν έχω ούτε σήμα ούτε αριθμό. Αν θέλω σε σκοτώνω τώρα και σε στέλνω γυμνό στη μάνα σου». Κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία και την ατιμωρησία που τους προσφέρει ο πολιτικός τους προϊστάμενος, βγήκαν παγανιά ως εθνικά τάγματα ασφάλειας κι όχι ως υπάλληλοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια μας. Ξεχύθηκαν με μπόλικη ματσίλα, χρυσαυγίτικες πρακτικές που θα ζήλευαν τα πιο αυταρχικά καθεστώτα.
Ακούσαμε μαρτυρίες, είδαμε βίντεο και φωτογραφίες - στο διαδίκτυο φυσικά - και μετά... ήρθε ο εμπαιγμός από την αρχηγεία της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ανακοίνωση μας καλεί να προσκομίσουμε βίντεο και φωτογραφικό υλικό που αποδεικνύει πράξεις αστυνομικής αυθαιρεσίας, όχι στο υπουργείο αλλά στον Συνήγορο του Πολίτη, για να διερευνηθούν κατά προτεραιότητα. Δηλαδή ο κύριος Χρυσοχοϊδης μας δουλεύει ψιλό γαζί.
Γιατί; Γιατί η μόνη που έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει μέσα από τα βίντεο και τις φωτογραφίες ποιοι ήταν οι 5, 6… ή 30 ΜΑΤατζήδες που επιδόθηκαν σε πράξεις άγριων βασανισμών, είναι η Ελληνική Αστυνομία και το υπουργείο του. Γιατί η μόνη που μπορεί να ασκήσει πειθαρχικό έλεγχο και να κάνει ΕΔΕ είναι η ΕΛ.ΑΣ. και το υπουργείο του. Ο Συνήγορος του Πολίτη δεν έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα.
H ανακοίνωση αυτή μας δείχνει, πως οι σαδιστές του Σώματος θα μείνουν ατιμώρητοι και πως θα συνεχίσουν να ξεγυμνώνουν και να ξυλοκοπούν με φασιστικό τρόπο πολίτες, αποδεικνύοντας πως δεν ζούμε σε κράτος δικαίου. Θα συνεχίσουν να κάνουν παράνομα σωματικές έρευνες σε δημόσια θέα, ενώ δεν προβλέπεται από κανένα σύνταγμα. Θα συνεχίσουν να διαπομπεύουν όποιον γουστάρουν επειδή βρέθηκε μπροστά στον δρόμο τους και στις διψασμένες φασιστικές τους ορέξεις. Θα συνεχίσουν να σέρνουν αιμόφυρτους νέους και νέες για να αποδείξουν πως γ***νε οι χακί.
Ο κος Χρυσοχοϊδης δεν πιλοτάρει με κλειστά τα μάτια το υπουργείο. Είναι σαφείς οι οδηγίες που έχει λάβει και τις ακολουθεί πιστά. Το είχε υπαινιχθεί άλλωστε σε όλους τους τόνους ο Κυριάκος Μητσοτάκης προεκλογικά κλείνοντας αδιάκοπα το μάτι στο ακροδεξιό του ακροατήριο. Υποκινούνται και από τις δημοσκοπήσεις που επιβεβαιώνουν κάθε λίγο πως η κοινή γνώμη «αγοράζει» νόμο και τάξη.
Σε ένα κράτος δικαίου θα έπρεπε οι βασανιστές να εντοπιστούν, να δικαστούν και να φυλακιστούν και ο υπουργός να έχει παραιτηθεί. Θα έπρεπε να έχουν μάθει πια, ότι οι «ζαρντινιέρες» και οι δολοφονίες φέρνουν εξεγέρσεις και ριζοσπαστικοποίηση. Θα πρέπει να θυμούνται πως ο Προκόπης Παυλόπουλος μετά τη δολοφονία Γρηγορόπουλου, είχε διατάξει τους αστυνομικούς να λειτουργούν εν αμύνει στις μέρες της εξέγερσης για να μην πέσει η κυβέρνηση, αγνοώντας τις ακροδεξιές φωνές της τότε κυβέρνησης Καραμανλή. Αν θυμούνται, γιατί σήμερα στρώνουν το έδαφος για να δολοφονηθεί ένας άλλος Γρηγορόπουλος;
Μήπως γιατί έχουν αποφασίσει πως μόνο με όπλο την ακραία κρατική βία θα μπορέσουν να κυβερνήσουν, όταν θα έχουν εφαρμοστεί όλα τα νεοφιλελεύθερα μέτρα της κυβέρνησης; Πόση ανοχή θα δείξουν ακόμα στις δημοσκοπήσεις οι συνταξιούχοι ψηφοφόροι της ΝΔ που βλέπουν ήδη να μένουν εκτός του κοινωνικού μερίσματος; Πόση ανοχή θα δείξουν ακόμα οι φιλελεύθεροι της δεξιάς παρέας, που ήδη πνέουν τα μένεα για την καταψήφιση της τροποποίησης του άρθρου 5 για την ισότητα των πολιτών;
Πόση ανοχή θα δείξει η μεσαία τάξη που έμαθε πως οι μισθωτοί με παιδί και εισόδημα από 20.000 έως 50.000 ευρώ δεν έχουν να περιμένουν καμία φοροελάφρυνση για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν το 2020; Πόση ανοχή θα δείξουν ακόμα όσοι «αγόρασαν» αξιοκρατία και αριστεία και είδαν τους Διαματάρηδες να παραιτούνται νύχτα μετά την κατακραυγή; Για πόσο ακόμα θα πείθει η κυβερνητική προπαγάνδα στις τηλεοράσεις με life style αφιερώματα, όταν γελάνε και οι πέτρες με τους καλτ φυσιογνωμιστές του Μητσοτάκη;
Όταν σύντομα η ανοχή θα έχει στερέψει, το μόνο όπλο που θα έχει αυτή η κυβέρνηση, είναι η βία και τα γκλόμπ, όχι μονάχα στα κεφάλια προσφύγων και διαδηλωτών, αλλά στα κεφάλια όλων όσων έπαψαν να δείχνουν ανοχή. Γι’ αυτό και τα όπλα, τα ακονίζει από τώρα. Για τα ίδια έχει προειδοποιήσει αλώστε θαυμάσια και η Ναόμι Κλάιν στο Δόγμα του Σοκ. Αυτή η μπότα ήρθε για να μείνει και κρέμεται πάνω από τα κεφάλια όλων μας. Εκτός αν όλοι οι δημοκρατικοί πολίτες δεν το επιτρέψουν.
....Και η ανάρτηση ενός μέλους της Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης ΣΥΡΙΖΑ,
με αποδέκτη την επόμενη κυβέρνηση (τόσο νωρίς!)
|






Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου