οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΜΕ ΕΥΚΟΛΙΑ "ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ" ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ....

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"  (φύλλο 26 Οκτ 21), και...






























Ο ρατσισμός έχει πολλές όψεις. Μια λανθάνουσα είναι ο τονισμός της φυλής ή της ιδιαιτερότητας του παθόντος ή της παθούσης, χωρίς όμως η φυλή ή η ιδιαιτερότητά τους να είναι η αιτία της κακοποίησής τους ή του φόνου τους. Στην περίπτωση του Περάματος, οι άνδρες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. καταδίωκαν παραβάτες του νόμου και όχι Ρομά. Δεν γνώριζαν ποιοι ήταν μέσα στο κλεμμένο αυτοκίνητο ούτε βέβαια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Ηταν μια πράξη αστυνομικής καταδίωξης σαν αυτές που συμβαίνουν πολύ τακτικά. Η προβολή της φυλής των παρανόμων, για να αποδοθούν ρατσιστικά κίνητρα στην ΕΛ.ΑΣ., είναι μια μορφή ρατσισμού. Οπως είναι μορφή ρατσισμού και η προβολή της ταυτότητας του θύματος, είτε αφορά τα έμφυλα χαρακτηριστικά του, είτε την καταγωγή του, είτε τη θρησκεία του.

Ο ρατσισμός δεν έχει μόνον ενεργητική μορφή. Εχει και παθητική. Ρατσιστής είναι και αυτός που σκοτώνει λόγω του χρώματος τού θύματος, ρατσιστής είναι και αυτός που επικαλείται το χρώμα του θύματος για να αποδώσει την ευθύνη στον διώκτη του. Σε μια δημοκρατική κοινωνία, η κάθετη τομή δεν είναι φυλετική. Είναι μεταξύ των νομοταγών πολιτών και των παραβατών του νόμου. Το τι χρώμα έχει ο παράνομος ή ποιες οι σεξουαλικές προτιμήσεις του, ουδένα ενδιαφέρει και ουδένα θα πρέπει να ενδιαφέρει.

Παρατηρώ ότι στη συντριπτική πλειονότητα των ΜΜΕ υπάρχει μια σώφρων αντιμετώπιση των ταυτοτικών στοιχείων των δραστών εγκληματικών ενεργειών. Δεν δημοσιοποιούνται. Από την άλλη πλευρά, όμως, προβάλλονται τα ταυτοτικά τους στοιχεία όταν στην εξέλιξη της υπόθεσης καταλήγουν αυτοί να είναι τα θύματα.

Στην υπόθεση του Περάματος, που ήταν μια καταδίωξη ρουτίνας, ανεξαρτήτως του πώς εξελίχθηκε, δεν υπήρξαν στοιχεία ρατσιστικής συμπεριφοράς. Προφανώς, όσοι επιδιώκουν να μειώσουν το κύρος της ΕΛ.ΑΣ. και να υπονομεύσουν την πολιτική της τήρησης των νόμων και της επιβολής της τάξης, είναι λογικό να ανακαλύπτουν ρατσιστικά κίνητρα και εκεί όπου δεν υπάρχουν.













μέρες, από συναδέλφους και από ορισμένους πολιτικούς, δεν έχω άλλες λύσεις να προτείνω. Ναι, το γεγονός ότι έχασε τη ζωή του ένας εικοσάχρονος είναι τραγικό. Ακόμη και αν ήταν δυστύχημα οφειλόμενο στην απειρία ή στον φόβο.Ναι, οι αστυνομικοί δικαιούνται να φοβούνται. Το 2016 έχασαν δύο συναδέλφους τους, αφού οι κακοποιοί τους κτύπησαν με καλάσνικοφ. Οι αστυνομικοί ισχυρίζονται ότι ο νεαρός Ρομά, όταν αποκλείσθηκε, έστρεψε το αυτοκίνητο που οδηγούσε εναντίον τους. Το χρησιμοποίησε ως φονικό όπλο και αυτοί προσπάθησαν να αμυνθούν με τα δικά τους. Ναι, το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει φονικό όπλο. Ο ισλαμιστής τρομοκράτης που σκότωσε 86 ανθρώπους στη Νίκαια στις 14 Ιουλίου του 2016 δεν ήταν οπλισμένος. Του έφτανε η νταλίκα που οδηγούσε.

Και βέβαια, πρέπει να γίνει ΕΔΕ. Να μάθουμε ποια λάθη έκαναν, αν αντέδρασαν ως ώφειλαν. Ομως, να παραπέμπονται για «ανθρωποκτονία εκ προθέσεως»; Βγήκαν παγανιά για να σκοτώσουν; Μόνο μια πανικόβλητη απέναντι στο κοινό έγκλημα πολιτεία μπορεί να το συλλάβει. Μερικές ακόμη απορίες. Το «κέντρο» ζητεί από τους «σταθμούς» να σταματήσουν την καταδίωξη. Ας πούμε ότι είστε ο ιδιοκτήτης του κλεμμένου αυτοκινήτου. Πώς θα αντιδρούσατε αν ακούγατε την είδηση; Θα σκεφτόσασταν ότι δεν περιμένατε τίποτε καλύτερο από αυτήν την αστυνομία. Αντί να κυνηγήσει τον κλέφτη, αράζει τις μοτοσικλέτες της έξω από το πλησιέστερο καφεπωλείο ώσπου να τελειώσει η βάρδια.

Ακουσα τον πατέρα του νεκρού να λέει: «Δεν έκανε έγκλημα το παιδί. Ενα αυτοκινητάκι έκλεψε». Δύστυχος, χωρίς αμφιβολία. Πλην όμως, μέσα σε δυο φράσεις διατυπώνει το κοινωνικό ζήτημα με τους Ρομά. Εγκατέλειψαν τη νομαδική τους ζωή, εγκαταστάθηκαν στις πόλεις, χωρίς όμως να αποδεχθούν τους κανόνες τους. Δεν έχουν το μονοπώλιο της παρανομίας, θα μου πείτε.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με έναν άνθρωπο ο οποίος δεν αντιλαμβάνεται την αξία του νόμου, κοινώς με μια ομολογία ανομίας. Σε μια σοβαρή χώρα, ο τρόπος με τον οποίον εντάχθηκαν οι Ρομά, χωρίς να ενταχθούν, θα μπορούσε να μας διδάξει για να χειρισθούμε την ένταξη των μεταναστευτικών πληθυσμών. Ομως, έχουμε σοβαρότερα προβλήματα, όπως αν η Αστυνομία πρέπει να χρησιμοποιεί τα όπλα που της δώσαμε για να μας προστατεύει.



...και ο αριστερός μακαρθισμός της συντρόφισσας Ψαρρά!



"Εφ.Συν", 26/10/21







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου