Από "ΤΑ ΝΕΑ", και...
![]() |
| "ΤΑ ΝΕΑ", 09/03/21 |
Η κούραση και τα κλομπ
Με αφορμή ό,τι (πολιτικά και πρακτικά, βλακώδες) συνέβη στη Νέα Σμύρνη το απόγευμα της Κυριακής, και νωρίς το βράδυ, νομίζω ότι και το συγκεκριμένο, αλλά και διάφορα άλλα που σημειώνονται σποραδικά στους δρόμους της Αθήνας, δεν μπορούν να αποσπαστούν από τη γενικότερη κούραση της κοινωνίας από τα συνεχή μέτρα. Μέτρα που επιτείνουν την ένταση και δημιουργούν το κατάλληλο μείγμα για συγκρούσεις μεταξύ Aστυνομίας και πολιτών.
Στη Νέα Σμύρνη όλο αυτό που έγινε προκλήθηκε γιατί ένας αστυνομικός δεν συγκράτησε τον εκνευρισμό του, και έβγαλε το κλομπ για να αντιμετωπίσει την άρνηση να επιστρέψει σπίτι μιας οικογένειας που αποφάσισε να κάνει μια βόλτα στη λιακάδα, και επέλεξε ως προς αυτό την πλατεία της Νέας Σμύρνης - παραδοσιακό πεδίο βόλτας δεκαετίες τώρα, από την εποχή που η χούντα διαμόρφωσε τη συγκεκριμένη πλατεία με σιντριβάνια και ρέοντα νερά.
Από την άλλη υπάρχει η εντολή στους αστυνομικούς για την περιφρούρηση των μέτρων κατά της πανδημίας. Κάποιος όμως πρέπει να τους εξηγήσει, ότι όσο κουρασμένοι είναι οι ίδιοι, άλλο τόσο είναι και η κοινωνία. Που μετράει μέρα τη μέρα, μέχρι να βγει από την καραντίνα, και αδυνατεί να δεχτεί οτιδήποτε επιπλέον. Που παθαίνει ντελίριουμ, ακούγοντας διαφόρους, ειδικούς και μη να της ανακοινώνουν μέσα από κανάλια και ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι το 16 Μαρτίου δεν είναι και τόσο σίγουρο, ως τέλος της καραντίνας.
Αυτή η κούραση λοιπόν δεν «θεραπεύεται» με τα κλομπ, τα δακρυγόνα και τις βομβίδες κρότου - λάμψης, αλλά με πειθώ και με τον καλό τον τρόπο.
Ρεπόρτερ παντού
Το δεύτερο πράγμα που θέλω να επισημάνω, και ασφαλώς πρέπει να προβληματίσει σοβαρά την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να επιστήσει την προσοχή των αστυνομικών σε αυτό, είναι ότι πλέον ο καθένας κάνει και τον ρεπόρτερ του εαυτού του! Με το κινητό στο χέρι, καταγράφει τα πάντα όλα. Και δεδομένου ότι όλοι, ή τουλάχιστον όλοι, έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ο «ρεπόρτερ για την πάρτη του» ανεβάζει στο Διαδίκτυο το τι τράβηξε με το κινητό του, και μετά άντε εσύ ΕΛ.ΑΣ. να πείσεις ότι δεν έφταιξαν ακριβώς οι αστυνομικοί της ΔΙΑΣ, αλλά εκείνοι που επιτέθηκαν στην ομάδα.
Αναφέρομαι κατά βάση στο πρώτο βίντεο από τα επεισόδια στην πλατεία της Νέας Σμύρνης όπου απεικονίζεται αστυνομικός να δέρνει με το κλομπ έναν νεαρό που είναι πεσμένος στο έδαφος, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη εικόνα για το τι συνέβη πριν από αυτό, ώστε ο άλλος να αποφασίσει να βγάλει το κλομπ.
Και επίσης δεν έχει καμία σχέση όλο αυτό, με το γεγονός ότι ο νεαρός ανήκει σε κάποια ομάδα της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς ή είναι αναρχικός. Σημασία έχει ότι έγινε, και η εικόνα που προέκυψε από αυτό που έγινε...
Ερευνα
Ο ασίγαστος, ως και ακαταπόνητος, Βαγγέλης Βενιζέλος δεν το βάζει κάτω, και ούτε καταβάλλεται από την καραντίνα. Αντιθέτως, οργανώνει με τον «Κύκλο Ιδεών» (του) συνεχώς εκδηλώσεις, με τις οποίες επιχειρεί να πάει το πράγμα ένα βήμα παρακάτω. Στο πλαίσιο αυτό, προ ημερών είχε αναθέσει πανελλαδική έρευνα στη Metron Analysis με θέμα «Πανδημία και κοινωνική συνοχή». Η έρευνα θα παρουσιαστεί αύριο Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021, στις 6 το απόγευμα, από (προσέξτε παρακαλώ πάνελ) τον Στράτο Φαναρά, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Metron Analysis (θα παρουσιάσει την έρευνα), και (ως σχολιαστές) την (εξαιρετική) κυρία Αναστασία Κοτανίδου, καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ - διευθύντρια ΜΕΘ Νοσοκομείου Ευαγγελισμός, τον ομότιμο καθηγητή της Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Γιάννη Βούλγαρη, τον υποδιοικητή της ΤτΕ, καθηγητή Οικονομικής Ανάλυσης Πανεπιστημίου Πειραιά Θεόδωρο Πελαγίδη, και τον Γρηγόρη Φαρμάκη, διευθύνοντα σύμβουλο στην εταιρεία στατιστικής Agilis. Φυσικά, τη συζήτηση θα συντονίσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος.
Αν λοιπόν ενδιαφέρεστε για πραγματική πολιτική στον καιρό της πανδημίας, ιδού η ευκαιρία...
Εχει χαθεί η ηθική
Εχει χαθεί η μπάλα στη σχέση πολιτικών με τον Τύπο και τους δημοσιογράφους, και δεν ξέρω πού θα οδηγήσει αυτό που γίνεται. Θα δώσω εν συνεχεία μικρό παράδειγμα, προκειμένου να αντιληφθούν οι ευπρεπείς αναγνώστες μου τον κίνδυνο που ελλοχεύει να διαρραγούν οι σχέσεις ενός παραδοσιακού διδύμου της δημόσιας ζωής. Και επιπλέον να διαρραγούν εντελώς οι σχέσεις των δύο εκ των τεσσάρων μορφών εξουσίας.
Εγραφα το Σάββατο σε αυτή εδώ τη θέση περί μιας αγορεύσεως στη Βουλή της Θεοδώρας Τζάκρη, σε βάρος της υποδιοικητού της Τράπεζας της Ελλάδος Χρ. Παπακωνσταντίνου, κατ' επέκταση σε βάρος του διοικητή του Ιδρύματος Γ. Στουρνάρα. Και είχα μεταφέρει πληροφορίες από την ΤτΕ ότι η σφοδρότητα της επιθέσεως δεν είναι άσχετη με ένα «οικογενειακό» δάνειο της κυρίας Τζάκρη, εξυπονοώντας ότι πρόκειται για ένα δάνειο των δύο γονέων της, αγροτικού χαρακτήρα από την πάλαι ποτέ Αγροτική Τράπεζα, για το οποίο έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής, ύψους 95.000 ευρώ.
Το μεσημέρι του Σαββάτου, έλαβα μήνυμα στο κινητό από τη Θεοδώρα Τζάκρη, το ακόλουθο: «Λατρεμένε μου, στείλε μου το mail σου, να σου περάσω την απάντησή μου στο σημερινό σου δημοσίευμα, την οποία οφείλεις να δημοσιεύσεις παραχρήμα και στο σύνολό της».
Διαβάζω το μήνυμα, και της απαντώ: «Απειλητικό ακούγεται αυτό το τελευταίο αλλά το αντιπαρέρχομαι. Εννοείται άλλωστε ότι θα δημοσιεύσω την απάντησή σου - για ποιον με πέρασες; Την περιμένω λοιπόν στο gpapachistos@tanea.gr».
Μου αποστέλλει μια απάντηση στο mail μου, τη διαβάζω στα γρήγορα. Υπεραμύνεται της πρωτοβουλίας της να επιτεθεί σε Παπακωνσταντίνου - Στουρνάρα, καταγγέλλει την κυρία Παπακωνσταντίνου για πολυθεσία στο Δημόσιο ελέω διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, και υποστηρίζει ότι υφίσταται πλέον νέο επάγγελμα (έτσι ακριβώς!!!) στη χειμαζόμενη ελληνική αγορά «φίλη του Ιωάννη Στουρνάρα» , το οποίο «λύνει σε ατομικό επίπεδο το πρόβλημα της ανεργίας του δικηγορικού κλάδου» (η κυρία Παπακωνσταντίνου είναι δικηγόρος).
Της απαντώ με μήνυμα «ΟΚ, το έλαβα. Φυσικά θα δημοσιευθεί όπως σου δήλωσα. Καλή συνέχεια», και μου αποστέλλει ευχαριστήριο: «Σε ευχαριστώ πολύ, Γιώργο».
Τέλεια. Προγραμματίζω να βάλω την απάντηση στο φύλλο του Σαββάτου, που μας έρχεται, προκειμένου να τη διαβάσουν και εκείνοι οι αναγνώστες μας που ενημερώνονται μόνο από «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».
Κυριακή μεσημέρι, κάνω μια «βόλτα» από το site Documento.gr του Κ. Βαξεβάνη. Πέφτω πάνω σε τίτλο «Τζάκρη σε Παπαχρήστο: Κάλυψη Στουρνάρα για τον διορισμό της Παπακωνσταντίνου μέσω λάσπης»!
Αντιπαρέρχομαι τον πειρασμό να πω «τι είν' τούτο» το ακαταλαβίστικο. Διαβάζω. Είναι η απάντηση που είχε στείλει με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε εμένα για όσα είχα γράψει το Σάββατο. Ολόκληρη. Μέχρις τελευταίας κεραίας. Αλλά χωρίς το δικό μου δημοσίευμα για να καταλαβαίνει και ο άλλος τι διαβάζει (αυτό δεν αφορά την Τζάκρη, αλλά το site).
Συμπέρασμα, όπως και στην αρχή: έχει χαθεί η μπάλα, αλλά μαζί έχουν χαθεί και η δεοντολογία, και η τήρηση κανόνων και αξιών. Τι συμπεριφορά είναι αυτή, να κοινοποιείς σε τρίτον, μια αλληλογραφία ανάμεσα σε δύο; Από ποια ηθική και δεοντολογία υπαγορεύεται κάτι τέτοιο; Και στην τελική, αν στόχος σου είναι να ενημερώσεις το κοινό του Documento.gr, τότε προς τι η απαίτηση προς εμένα «οφείλεις να δημοσιεύσεις παραχρήμα και στο σύνολό της την απάντησή μου»; Στείλε την απάντηση κατευθείαν εκεί, να τη διαβάσω κι εγώ...
Η ΕΛΑΣ είναι μάλλον ράθυμη παρά βίαιη, μάλλον γραφειοκρατική παρά ενεργή, μάλλον πολύ καλά προστατευμένη παρά προστατεύουσα - αλλά υπάρχουν αστυνομικοί που είναι βίαιοι και υπερβαλλόντως ενεργοί γιατί αισθάνονται πολύ καλά προστατευμένοι: νιώθουν ότι οι ανώτεροι τους και η πολιτική ηγεσία θα καλύψουν τυχόν ανομήματά τους.
Τέτοια φαινόμενα δεν συμβαίνουν σε «αστυνομικά κράτη» -όπως ισχυρίζονται οι συνήθεις μωροί ότι είναι ή τείνει να γίνει η Ελλάδα- γιατί εκεί η αστυνομία λειτουργεί σαν δύναμη εξόντωσης πολιτικών αντιπάλων των κυβερνώντων και δεν διαπληκτίζεται με μητέρες παιδιών σε πάρκα, δεν δέρνει πολίτες επειδή δεν φορούν μάσκα ούτε νεαρούς επειδή πίνουν μπύρες σε πλατείες. Τέτοια φαινόμενα εμφανίζονται κατεξοχήν σε δημοκρατίες όταν υπάρχει αυτονόμηση, μεγαλύτερη ή μικρότερη, αστυνομικών οι οποίοι διαχειρίζονται για λογαριασμό τους τη νόμιμη βία που τους έχει εμπιστευθεί το κράτος. Τα παρατηρήσαμε πρόσφατα τόσο στις ΗΠΑ (υπόθεση George Floyd) όσο και στη Γαλλία: ο μουσικός παραγωγός Michel Zecler εδάρη ανηλεώς με αφορμή το ότι δεν φορούσε μάσκα!
Κάποιος πρέπει να εξηγήσει με σαφήνεια στους σιδηρόφρακτους της ομάδας ΔΙΑΣ και αντίστοιχων σωμάτων ότι άλλο τα μπουκάλια με μολότωφ και άλλο τα μπουκάλια με μπύρα - ακόμα και αν εκτοξεύονται εναντίον τους. Ας τους θυμίζουν συνεχώς ότι κάποιος έφηβος σκοτώθηκε στα Εξάρχεια από αστυνομικό επειδή πέταξε ένα μπουκάλι νερό και αυτό δεν πρέπει ποτέ να ξαναγίνει.
Επείγει να γίνουν αυτές οι διευκρινίσεις, να σπάσει το esprit de corps και να ανακληθούν οι νεαροί αστυνομικοί στην τάξη γιατί σύντομα θα αναλάβουν να αστυνομεύουν τα πανεπιστήμια, όπου συνεχώς θα βρίσκονται μεταξύ ομηλίκων τους - αν πάνε εκεί με τη νοοτροπία καλά προστατευμένων Jets εναντίον Sharks θα έχουμε πολύ άσχημες εξελίξεις πολύ σύντομα.
"ΤΑ ΝΕΑ", 09/03/21
...από τον "ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ"
"ΤΑ ΝΕΑ", 09/03/21



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου