οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Οσοι επενδύουν πολιτικά σε μια επανάληψη του 2008, εξαιτίας του κατά συρροήν δολοφόνου αυτή τη φορά, θέλουν να αφοπλίσουν ηθικά την αστυνομία. Ξέρουν ότι ο αστυνομικός που βγαίνει στον δρόμο είναι με τα νεύρα τεντωμένα και αισθάνεται ότι απειλείται από τους καταδρομείς. Αν απονομιμοποιηθεί η αντίδρασή του, θα μετατραπεί σε αυτό το φοβισμένο ανδρείκελο που δεν μπόρεσε να προστατεύσει τη Δημοκρατία το 2008. Με τις ευλογίες της τότε πολιτικής του ηγεσίας, του κ. Παυλόπουλου. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ παπαγαλίζουν όσα λένε χρόνια τώρα, εκτός από τις περιόδους που κυβερνούσαν. Το στοίχημα για τον Χρυσοχοΐδη είναι να υπερασπιστεί την πολιτική του, την απομόνωση των κουφοντινιστών σε ένα απλό επεισόδιο διατάραξης της δημόσιας ασφάλειας, χωρίς κανένα κοινωνικό αντίκρισμα. Νομίζω ότι θα συμφωνήσει μαζί μου η πλειονότητα των κατοίκων της Νέας Σμύρνης....

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"


"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 09/03/21


ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΤΑΓΚΟΥ

Τα προχθεσινά επεισόδια στη Νέα Σμύρνη δεν είναι αντικειμενικώς σπουδαία, ούτε αλλάζουν το πολιτικό σκηνικό. Παρά το μικρό μέγεθός τους, όμως, αποδεικνύουν πώς και πόσο τα γεγονότα, ιδιαίτερα τα απρόβλεπτα, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες στην πολιτική και διαμορφώνουν το κλίμα. Οπως ακριβώς απάντησε κάποτε, «τα γεγονότα φίλε μου, τα γεγονότα…» ο παλιός Βρετανός πρωθυπουργός Χάρολντ Μακμίλαν, όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο τι φοβάται περισσότερο. Με την τεχνολογία μάλιστα να προσφέρει τη δυνατότητα «απαθανάτισης» συμβάντων, τα περίφημα γεγονότα έχουν αποκτήσει σήμερα πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες επηρεασμού!

Υπ’ αυτήν την έννοια, τα «ντοκουμέντα» που δείχνουν αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. να ασκούν βία εις βάρος πολίτη ή πολιτών στην πλατεία της Νέας Σμύρνης, πρόσφεραν την ευκαιρία στον ΣΥΡΙΖΑ και μαζί του στους απανταχού αναρχο-αντιεξουσιαστές μπαχαλάκηδες, καθώς και στους πάσης φύσεως «ψεκασμένους», να βγουν από την πολιτική και επικοινωνιακή γωνία στην οποία είχαν στριμωχθεί, λόγω της στάσης και της δράσης τους σε διάφορα θέματα. Από την υπόθεση Κουφοντίνα μέχρι τις επιθέσεις σε πανεπιστημιακούς χώρους, ακόμη και την παραβίαση των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Παράδειγμα ο Αλ. Τσίπρας, ο οποίος έσπευσε να αρπάξει την ευκαιρία, ανακουφισμένος, για να αλλάξει την ατζέντα επανερχόμενος με δηλώσεις στις αγαπημένες του καταγγελίες περί υπονόμευσης των δικαιωμάτων των πολιτών και της δημοκρατίας από την κυβέρνηση. Δεν έχει σημασία εάν οι καταγγελίες του έχουν οποιαδήποτε βάση ή σχέση με την πραγματικότητα. Σημασία έχει ότι κατά την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και κατά ένα μεγάλο μέρος της λεγόμενης Αριστεράς και των οπαδών, αυτή η ρητορική έχει γίνει «πιπίλα». Προσφέρει επιχειρήματα, έστω και ανυπόστατα, και δικαιολογεί τη στήριξη βίαιων και παράνομων δράσεων.

Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι η βία που άσκησαν οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί στη Νέα Σμύρνη θα επενεργήσει παραλυτικά το επόμενο διάστημα, όταν η αστυνομία θα κληθεί να αντιμετωπίσει παράνομες ενέργειες μπαχαλάκηδων και «ψεκασμένων». Και δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία πως θα προκληθεί με βίαιες ενέργειες από τη δική τους πλευρά, για να ακολουθήσουν οι σχετικές καταγγελίες όταν αναγκαστεί να τους αντιμετωπίσει. Οπότε ερχόμαστε στο ζήτημα της εκπαίδευσης και του επαγγελματισμού που δείχνουν, ή μάλλον πρέπει να δείχνουν οι αστυνομικές δυνάμεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Μικρή σημασία έχει αν οι αστυνομικοί προκλήθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο στη Νέα Σμύρνη και γι’ αυτό έχασαν την ψυχραιμία τους. Υποτίθεται ότι είναι εκπαιδευμένοι να μην τη χάνουν και να συμπεριφέρονται αυστηρά μέσα στο πλαίσιο του νόμου, ασκώντας μόνο το δικαίωμα άσκησης βίας που τους παρέχει και τίποτα έξω από αυτό. Ωστόσο, είναι σαφές ότι εκπαιδεύονται «α λα γκρέκα». Το βλέπει κανείς πώς συμπεριφέρονται στη βάρδιά τους, με καφέδες, συνεχώς στο κινητό και δίχως να προσέχουν τι γίνεται στο άμεσο περιβάλλον, αλλά και από το ότι επιβάλλουν τον νόμο υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνούν με το περιεχόμενό του. Αρα πώς είναι δυνατόν να λειτουργούν με επαγγελματισμό; 



εμείς πιστεύουμε στους συλλογικούς μας μύθους και δεν τους προδίδουμε στο όνομα της πραγματικότητας. Απόδειξη ότι υπάρχει αστυνομοκρατία στην Ελλάδα είναι οι 350 καταδρομικές επιθέσεις σε τμήματα, περιπολίες και περιπολικά. Αν δεν υπήρχε τόσο πολλή αστυνομία, δεν θα έβρισκαν πού να επιτεθούν όλοι αυτοί. Και για να σοβαρευτούμε. Για το προχθεσινό επεισόδιο στη Νέα Σμύρνη έχει διαταχθεί ΕΔΕ, έχει παρέμβει ο εισαγγελέας. Θέλω να πω ότι έχει γίνει ό,τι επιβάλλεται να γίνει όταν υπάρχει υποψία για αυθαιρεσία ή κατάχρηση Αρχής από οποιονδήποτε λειτουργό. Δεν ήμουν εκεί, δεν ξέρω τις λεπτομέρειες, οπότε δεν μπορώ να ξέρω πώς ακριβώς έγιναν τα πράγματα. Ξέρω όμως ότι δεν ήταν ο οικογενειάρχης που είχε βγει να ξεσκάσει από την καραντίνα. Και ό,τι έγινε, δεν έγινε στη διάρκεια ενός απλού ελέγχου για την τήρηση των μέτρων. Είχαν προηγηθεί και άλλοι και είχαν βεβαιωθεί 20 παραβάσεις χωρίς να ανοίξει μύτη. Ο νεαρός αντιστάθηκε; Οι αστυνομικοί αισθάνθηκαν ότι απειλούνται, αφού εκεί δίπλα υπήρχε συγκέντρωση κατά των μέτρων; Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι ο νεαρός έχει ήδη προσαχθεί και ότι αμέσως μετά το επεισόδιο βγήκαν πανό και τρικάκια. Σαν έτοιμα από καιρό.

Το βίντεο, όπως διάβασα, το τράβηξε υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Είμαι βέβαιος ότι και αυτή θα έχει καταγγείλει τις κάμερες σε δημόσιους χώρους ως εργαλεία του «Μεγάλου Αδελφού». Οσοι επενδύουν πολιτικά σε μια επανάληψη του 2008, εξαιτίας του κατά συρροήν δολοφόνου αυτή τη φορά, θέλουν να αφοπλίσουν ηθικά την αστυνομία. Ξέρουν ότι ο αστυνομικός που βγαίνει στον δρόμο είναι με τα νεύρα τεντωμένα και αισθάνεται ότι απειλείται από τους καταδρομείς. Αν απονομιμοποιηθεί η αντίδρασή του, θα μετατραπεί σε αυτό το φοβισμένο ανδρείκελο που δεν μπόρεσε να προστατεύσει τη Δημοκρατία το 2008. Με τις ευλογίες της τότε πολιτικής του ηγεσίας, του κ. Παυλόπουλου.

ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ παπαγαλίζουν όσα λένε χρόνια τώρα, εκτός από τις περιόδους που κυβερνούσαν. Το στοίχημα για τον Χρυσοχοΐδη είναι να υπερασπιστεί την πολιτική του, την απομόνωση των κουφοντινιστών σε ένα απλό επεισόδιο διατάραξης της δημόσιας ασφάλειας, χωρίς κανένα κοινωνικό αντίκρισμα. Νομίζω ότι θα συμφωνήσει μαζί μου η πλειονότητα των κατοίκων της Νέας Σμύρνης.

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 09/03/21


"|Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 09/03/21











ΤΗΣ ΔΩΡΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Τι Αστυνομία θέλουμε; Οσο αδυνατούμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, περιστατικά σαν αυτά που συνέβησαν το απόγευμα της Κυριακής στη Νέα Σμύρνηθα επανέρχονται διαρκώς. Οσο παραμένει θολό και ασαφές το πλαίσιο λειτουργίας της, όσο οι κανόνες αστυνομικής επέμβασης παραμένουν σκόπιμα «ελαστικοί», θα διαιωνίζονται οι καταστάσεις αστυνομικής αυθαιρεσίας ή αστυνομικής ανεπάρκειας.

Με την απόφαση να γίνεται η εισαγωγή στις Σχολές της Αστυνομίας μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων έγινε ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση βελτίωσης του αστυνομικού προσωπικού, όσον αφορά ορισμένα τυπικά προσόντα. Οι κατά καιρούς αποφάσεις για έκτακτες προσλήψεις με άλλες διαδικασίες, προφανώς και πελατειακές, σε σημαντικό βαθμό ακυρώνουν στην πράξη την προηγούμενη επιλογή.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, το ζήτημα της εκπαίδευσης είναι σημαντικό. Μας έχει απασχολήσει ποτέ ουσιαστικά το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Σχολές Αστυνομίας; Και εδώ επανέρχεται το ζήτημα που αναφέρθηκε προηγουμένως: οι επιτυχόντες στις Σχολές Αστυνομίας φοιτούν σε αυτές για δύο χρόνια, παρακολουθώντας θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα. Οι προσλαμβανόμενοι με έκτακτες διαδικασίες περνούν από ταχύρρυθμη, ολιγόμηνη εκπαίδευση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ενώ εισάγονται ως προσωπικό ειδικών καθηκόντων, σταδιακά ενσωματώνονται στο κυρίως αστυνομικό σώμα. Διαμορφώνεται έτσι μια αστυνομία δύο ταχυτήτων, με εσωτερική αντιπαλότητα και απαξίωση, με έλλειμμα επαγγελματισμού που αποτυπώνεται στη διαχείριση κρίσεων.

Πέραν αυτών, οι αστυνομικοί που βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους γνωρίζουν ότι δεν έχουν ένα σαφές πλαίσιο δράσης. Ο τρόπος που θα κινηθούν, η στάση τους απέναντι σε μια σειρά από περιστατικά συχνά εκπορεύεται από πολιτικά και όχι επιχειρησιακά κριτήρια. Από την απόφαση της εκάστοτε πολιτικής ή φυσικής ηγεσίας να εμφανισθεί λιγότερο ή περισσότερο ανεκτική, λιγότερο ή περισσότερο κατασταλτική, ανάλογα με τις περιστάσεις.

Ολα τα παραπάνω συνθέτουν ένα ιδιόμορφο περιβάλλον έλλειψης ομοιογένειας, μη επαρκούς εκπαίδευσης (θεωρητικής και πρακτικής), απουσίας σαφούς πλαισίου λειτουργίας που, τελικά, το μόνο που εξυπηρετεί είναι τα διευρυμένα περιθώρια αυθαιρεσίας. Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για κατασταλτικές επιλογές. Το κυνηγητό των αγροτών από την Κρήτη στα στενά γύρω από το υπουργείο Γεωργίας, όπου έφθασαν για να διαδηλώσουν, και οι μονίμως κλειστή πρόσβαση προς το Μέγαρο Μαξίμου θυμίζουν τις αντίστοιχες επιλογές και της προηγούμενης κυβέρνησης.

Το μέτωπο κατά της αστυνομικής αυθαιρεσίας είναι καλό και χρήσιμο. Ενα βήμα πιο πέρα θα ήταν ένα μέτωπο όλων των πολιτικών δυνάμεων για να βρεθεί κοινός τόπος στη βελτίωση της Αστυνομίας, με σαφείς κανόνες και πλαίσιο λειτουργίας, που δεν θα επιδέχονται διαρκή αμφισβήτηση και ελαστική ερμηνεία, ώστε να περιοριστούν ανάλογα φαινόμενα.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου