οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Ε, και; Θα ρωτήσω με τη σειρά μου. Για Πρόεδρο της Δημοκρατίας την εξέλεξε η Βουλή, και μέσω των αντιπροσώπων του, ο ελληνικός λαός. Και θα κριθεί όχι από το τι φοράει, αλλά από το πόσο επαρκής είναι στα καθήκοντά της. Και συγγνώμη, αλλά μέχρι τώρα, μια χαρά τα πάει. Επίσης αν θέλαμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας μοντέλο, δεν θα αναδεικνύαμε στη θέση αυτή την κυρία Σακελλαροπούλου, θα κάναμε την κυρία Καγιά ή την κυρία Κουλιανού!....

Από "ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ"


"ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ", 12-14/03-21


Τα κουτσομπολιά και η Πρόεδρος

Δεν θέλω άλλη αστυνομικολογία, ούτε κουφοντινολογία. Παρακάμπτω αυθωρεί και παραχρήμα και την πανδημία, και αλλάζω θεματολογία (ωραία... κρίμα). Ας πούμε.

Υπάρχει dress code για Προέδρους της Δημοκρατίας; Εξ όσων γνωρίζω, εκτός από τις επίσημες εμφανίσεις τους, για τις οποίες όλοι οι υπόλοιποι οφείλουν για λόγους τάξεως και αισθητικής να ακολουθούν κάποιους κανόνες, δεν υπάρχουν. Κάνω τον πρόλογο αυτό, διότι από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παίρνουν και δίνουν τα κουτσομπολιά για το «πώς ντύνεται», «πώς χτενίζεται», και το αν «αυτά που φοράει ανταποκρίνονται σε κάποιο στυλ».

Το κακό είναι ότι από κάποια στιγμή και πέρα, τα κουτσομπολιά έδωσαν τροφή σε ανάλογα κουτσομπολιά του διεθνούς Τύπου και ειδικότερα του τουρκικού Τύπου.

Στο πρόσφατο ταξίδι της στη Ρόδο για να μετάσχει στους εορτασμούς για την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στη μητέρα πατρίδα, η κυρία Σακελλαροπούλου «συνελήφθη» να φοράει ένα ζευγάρι sneakers μιας συγκεκριμένης μάρκας - η οποία μάλιστα είναι και πολύ δημοφιλής μεταξύ και των δύο φύλων. Το έκαναν θέμα τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης και το αναπαρήγαγαν και τα δικά μας, μη χάσουν.

Ε, και; Θα ρωτήσω με τη σειρά μου. Για Πρόεδρο της Δημοκρατίας την εξέλεξε η Βουλή, και μέσω των αντιπροσώπων του, ο ελληνικός λαός. Και θα κριθεί όχι από το τι φοράει, αλλά από το πόσο επαρκής είναι στα καθήκοντά της. Και συγγνώμη, αλλά μέχρι τώρα, μια χαρά τα πάει. Επίσης αν θέλαμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας μοντέλο, δεν θα αναδεικνύαμε στη θέση αυτή την κυρία Σακελλαροπούλου, θα κάναμε την κυρία Καγιά ή την κυρία Κουλιανού!

Ε, μα πια...

Εσωκομματικές ισορροπίες

Δέχτηκα προχθές σοβαρό τηλεφώνημα σοβαρού παράγοντος του λεγόμενου καραμανλικού βραχίονος της Νέας Δημοκρατίας (υπάρχει τέτοιος; Θα σας γελάσω και δεν το θέλω. Εγώ για να διευκολύνω τη συζήτηση το ανέφερα, αλλά θα το αναζητήσω). Ο σοβαρός αυτός παράγων, ο οποίος κατά το παρελθόν έχει διατελέσει πλην μιας περιόδου υπουργός, στην αξιοζήλευτη τότε, για την εσωκομματική ιεραρχία και τις σχετικές «ισορροπίες», θέση του «λοχαγού» παρά τω αρχηγώ Κώστα, τον ντεμέκ Καραμανλή όπως τον αναφέρω εγώ συγκρινόμενο με τον πραγματικό Καραμανλή, τα έχει «πάρει» άσχημα με την ομάδα των «πέντε», ήτοι Σάββα Τσιτουρίδη, Αρη Σπηλιωτόπουλο, Βαγγέλη Αντώναρο, Χρήστο Ζώη, Κρινιώ Κανελλοπούλου, η οποία εμφανίζεται να ασκεί αντιπολίτευση στον πρόεδρο Κυριάκο και την κυβέρνησή του. Η ομάδα λόγω του προτέρου «εντίμου» βίου της στις κυβερνήσεις Καραμανλή, δίνει την εντύπωση πως ό,τι κάνει είναι τη εγκρίσει του Κώστα.

- Καμία σχέση με τον Καραμανλή, μου υπογράμμισε σχεδόν ωρυόμενος, ο πουρο(πλέον) «λοχαγός».

- Πώς δεν έχουν σχέση, συνεργάτες και υπουργοί του ήταν, ανταπάντησα.

- Ε και λοιπόν; Δεν ήταν και όλοι καραμανλικοί.

«Δεν ασχολείται»

Αποφάσισα να τον πάω στα άκρα.

- Για πείτε μου έναν που δεν ήταν καραμανλικός...

- Ο Αντώναρος. Τον έφερε στη Νέα Δημοκρατία το 2007 ο Ρουσόπουλος. Τι ψήφιζε ο Αντώναρος πριν;

- Πού να ξέρω.

- Να σου πω εγώ τι ψήφιζε ο Αντώναρος. Κατά πάσα βεβαιότητα μέχρι το 2004 ψήφιζε Σημίτη, μετά μπορεί να ψήφισε Καραμανλή. Αλλά όπως θα θυμάσαι όταν άρχισε να εμφανίζεται μετά τις εκλογές του 2019 ως εκπρόσωπος του Καραμανλή, των απόψεων του Καραμανλή για να 'μαι ακριβής, έφαγε κόκκινη κάρτα και έκτοτε ούτε από το πεζοδρόμιο της Παναγή Κυριακού δεν περνάει (για τους μη επαΐοντες στην Παναγή Κυριακού, δίπλα στην κατοικία του αμερικανού πρεσβευτή, βρίσκεται το γραφείο του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή).

- Αλλος;

- Η Κρινιώ Κανελλοπούλου, η κόρη του Θανάση. Η Κρινιώ δεν ήταν ποτέ μαζί μας.

- Και με ποιους ήταν;

- Με τους Μητσοτάκηδες φυσικά.

- Και τώρα γιατί στέκεται απέναντι σε έναν Μητσοτάκη;

- Ξέρω γω, μπορεί να παρασύρθηκε.

- Σχόλιο άλλο υπάρχει;

- Πώς δεν υπάρχει. Ο,τι είπα και στην αρχή. Ο Καραμανλής δεν ασχολείται μαζί τους, δεν έχουν την κάλυψή του, δεν πρόκειται να την έχουν, και μην τον «τσαντίσουν» και πολύ γιατί θα τους αποδοκιμάσει δημοσίως.

Τσ... ανατρίχιασα!

Αναγνώριση

Η είδηση ήρθε από τις Βρυξέλλες, αφορά το Ευρωκοινοβούλιο, και μας γέμισε ως Ελληνες, χαρά και περηφάνια. Και πρέπει να απονείμω τα εύσημα επί του προκειμένου στον Δημήτρη, Μήτσο για τους φίλους του, Παπαδημούλη, ο οποίος έναν χρόνο τώρα, το πάλευε και τελικά το πέτυχε. Τι πάλευε; Να δοθεί το όνομα του Μανώλη Γλέζου, του πρώτου παρτιζάνου της Ευρώπης κατά τον Ντε Γκολ, σε μια αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το αίτημα-απαίτηση έγινε δεκτό, και πλέον το όνομα του Μανώλη Γλέζου θα το φέρει από εδώ και στο εξής αίθουσα του Κοινοβουλίου, καθώς η πρόταση Παπαδημούλη και της ομάδας του, της Ενωμένης Αριστεράς, έγινε δεκτή ομόφωνα, ως ελάχιστος φόρος τιμής στον κορυφαίο αγωνιστή της ελληνικής Αντίστασης κατά του φασισμού και ναζισμού. Οπως αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο σε «Αίθουσα Συνεδριάσεων Μανώλης Γλέζος» θα μετονομαστεί η αίθουσα Altiero Spinelli.

Εύγε!..

Βιβλία

Είχε ένα γρήγορο πέρασμα από την πολιτική, γρήγορα κατάλαβε περί τίνος επρόκειτο (όχι πως το αγνοούσε εν πολλοίς, αλλά άλλο είναι να το γνωρίζεις από μέσα) και όταν στον πρώτο ανασχηματισμό της κυβέρνησης Τσίπρα βρέθηκε εκτός, επέστρεψε σε αυτό που καλύτερα γνωρίζει: τη φιλοσοφία και το θέατρο, τη μεγάλη του αγάπη ή και απωθημένο.

Ο και φιλόσοφος Θεοδόσης Πελεγρίνης, διότι περί αυτού πρόκειται, παρέδωσε πρόσφατα στην ελληνική διανόηση και το φιλοθεάμον κοινό, δύο πονήματα:

το πρώτο και σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου αφορά σε... Γνώμες (όπως άλλωστε και επιγράφεται) του ιδίου για ζητήματα που κατά καιρούς όλους μας έχουν απασχολήσει. Από την έννοια του Θεού ως την τέχνη, τον ρατσισμό, την ελπίδα, το θάρρος και την ομορφιά, παραδίδει, περισσότερο ως έναυσμα για συζήτηση και προβληματισμό, ό,τι πιστεύει για τον άνθρωπο και τα συναισθήματά του. Παρά το μικρό του μέγεθος, θεωρώ ότι είναι ένα σπουδαίο πόνημα...

το δεύτερο είναι ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Το κορίτσι-βασιλιάς και το άδοξο τέλος του Καρτέσιου». Πρόκειται όπως ο ίδιος σημειώνει για μία «ιλαροτραγωδία σε δέκα σκηνές μετά προλόγου και επιλόγου, η οποία αναφέρεται στους τελευταίους μήνες της ζωής του γάλλου φιλοσόφου Καρτέσιου στα βασιλικά ανάκτορα της Σουηδίας με τραγική κατάληξη τον θάνατό του και τον διαμελισμό του σώματός του».

Και τα δύο βιβλία του κυρίου Πελεγρίνη κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Παπαζήση στη σειρά φιλοσοφική βιβλιοθήκη.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου