οι κηπουροι τησ αυγησ

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Εχει χυθεί πολύ μελάνι και έχει ποικιλοτρόπως τεκμηριωθεί ότι μόνον ο διχασμός της κοινωνίας, ο πόλεμος κατά των ελίτ και η φιλοσοφία του «Εμείς ή Αυτοί» τρέφουν τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό επιμένουμε να τεκμηριώνουμε από το 2015 έως σήμερα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα κόμμα της συντήρησης των αβελτηριών της κοινωνίας μας, ένα κόμμα που απεχθάνεται τους δημοκρατικούς θεσμούς, ένα κόμμα που έλκεται από τις αρχές του Ολοκληρωτισμού. Εάν η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ είχε την παραμικρή φιλοπατρία και το ελάχιστο αίσθημα ευθύνης απέναντι στις προκλήσεις που δέχεται η χώρα μας, δεν θα στήριζε τον Κουφοντίνα, τους καταληψίες και καθετί που κινείται εναντίον του Συντάγματος, των νόμων και του γενικού συμφέροντος των πολιτών. Μόνος στόχος τους, η εξυπηρέτηση του συμφέροντος του κόμματος και των ιδεοληψιών τους. Και επειδή η χώρα δεν αντέχει σε νέο διχασμό και νέες πλατείες αγανακτισμένων, ας θέσει επιτέλους ο κ. Τσίπρας το συμφέρον της χώρας υπεράνω του δικού του. Θα ωφεληθεί από αυτή τη στροφή. Διότι η τεράστια πλειονότητα των πολιτών έχει νοημοσύνη και διακατέχεται από αίσθημα υψηλής ευθύνης απέναντι σε αυτή τη χώρα, που φέτος εορτάζει τα 200 χρόνια από την Επανάσταση....

Από "ΤΑ ΝΕΑ", και





Της Ελένης Ευαγγελοδήμου

Σκληρή γραμμή απέναντι στην αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία εξαπολύει δριμεία επίθεση στο Μαξίμου, έχει χαράξει η κυβέρνηση και βάζει προσωπικά τον Αλέξη Τσίπρα σε διπλό κάδρο «υποκρισίας και ευθύνης», με τα λεγόμενα κορυφαίων κυβερνητικών αξιωματούχων. Με αλλεπάλληλες τοποθετήσεις τους, μετά τις εικόνες χάους στη Νέα Σμύρνη και την πρωθυπουργική έκκληση για ψυχραιμία από όλες τις πλευρές και μέτωπο απέναντι στην «τυφλή βία», κυβερνητικά στελέχη εγκαλούν ευθέως τον ΣΥΡΙΖΑ ότι με τη στάση του αφενός υποδαυλίζει κλίμα κοινωνικής αναταραχής και αφετέρου υπονομεύει την ανάγκη τήρησης των μέτρων κατά της πανδημίας με αποτέλεσμα τη διασπορά του κορωνοϊού. «Πουθενά στην Ευρώπη δεν συναντάμε αντιπολίτευση που να καλεί σε συγκεντρώσεις και συγχρωτισμό εν μέσω lockdown και της μάχης να ξεπεράσουμε τον εφιάλτη» σχολίαζαν πρόσωπα του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, «σηκώνοντας» την παράμετρο της πανδημίας. Από την κυβέρνηση αποδίδουν «πολιτική υπογραφή» ΣΥΡΙΖΑ σε φαινόμενα κοινωνικής έντασης τον τελευταίο μήνα και επιμένουν στις πιέσεις προς τον Τσίπρα να πάρει καθαρές θέσεις ενώπιον των πολιτών.

3+1 άξονες. Αυτός άλλωστε αναμένεται να είναι ένας από τους τέσσερις άξονες της πρωθυπουργικής παρέμβασης στη Βουλή αύριο, όταν θα συζητηθεί η ερώτηση του Τσίπρα για το «κρεσέντο πρωτοφανούς βίας».

1. Ειδικότερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επιμείνει - όπως έδειξε και με την παρέμβασή του αμέσως μετά τα εκτεταμένα επεισόδια στη Νέα Σμύρνη - σε γραμμή ενότητας με το μήνυμα ότι η χώρα δεν θα επιστρέψει σε σκηνικά του 2008 και του 2011 και σε «πλατείες νεοαγανακτισμένων». Κυρίαρχη πεποίθηση στο Μαξίμου είναι άλλωστε ότι η πλειονότητα της κοινωνίας, παρά τη δικαιολογημένη κόπωση και δυσαρέσκεια, δεν επιθυμεί επιστροφή σε εκείνες τις προ δεκαετίας συνθήκες πόλωσης.

2.Ο δεύτερος άξονας της τοποθέτησής του θα αφορά ειδικά τα περιστατικά της Νέας Σμύρνης, τόσο τις εικόνες βίας του αστυνομικού προς πολίτη όσο και το προχθεσινό «πολεμικό» σκηνικό στη γειτονιά.

3. Ο τρίτος αναμένεται να επεκταθεί σε όσα βήματα έχουν γίνει μέχρι στιγμής για «εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας και μηδενική ανοχή σε φαινόμενα βίας και παραβατικότητας», όπως ήταν οι πρωθυπουργικές δεσμεύσεις κατά την ανάληψη της εξουσίας.

4. Ο τέταρτος άξονας, τον οποίο θα επιχειρήσει να αναδείξει ο Πρωθυπουργός, αφορά νέες θεσμικές πρωτοβουλίες για την αναχαίτιση φαινομένων βίας καθώς και για την ατιμωρησία που ο συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος έχει επισημάνει εδώ και μήνες με πόρισμα της άτυπης επιτροπής για την αστυνομική βία.

Νέα μέτρα. Αρμόδιες πηγές εξηγούν ότι νέα δέσμη μέτρων συγκροτείται έπειτα από τη διά ζώσης συζήτηση του Πρωθυπουργού με τον καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου στο Μαξίμου και θα εστιάζει σε τρία σημεία: σε αλλαγές στην εκπαίδευση των αστυνομικών, στα πειθαρχικά μέτρα και στις διαδικασίες έρευνας των καταγγελλόμενων περιστατικών. Οπως έχουν αναδείξει «ΤΑ ΝΕΑ», η κυβέρνηση δρομολογεί με χρονοδιάγραμμα τρίτου τριμήνου (πιθανότατα ώς τον προσεχή Σεπτέμβριο δηλαδή) νέα επιτελική δομή στην ΕΛ.ΑΣ., με έμφαση στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της, στη χρήση της τεχνολογίας, «στη λογοδοσία και στην αξιολόγηση της απόδοσής της», σύμφωνα με αρμόδιες πηγές. Επιπλέον, στόχος είναι να υιοθετηθεί νέα εκπαιδευτική πολιτική που θα ρίχνει το βάρος στην κατάρτιση και στην αναβάθμιση κρίσιμης θεωρητικής εκπαίδευσης.

Σκληρή αντιπαράθεση. Εν όψει των αυριανών ανακοινώσεων και της σύγκρουσης κορυφής ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα, το πολιτικό κλίμα συνεχίζεται σε τροχιά όξυνσης, όπως φάνηκε στις χθεσινές, σκληρές τοποθετήσεις στελεχών της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης «διάβασε» (ΑΝΤ1) πολιτικό εναγκαλισμό του ΣΥΡΙΖΑ «με φαινόμενα που παράγουν βία, όπως η στήριξη στον Δημήτρη Κουφοντίνα και η κάλυψη παράνομων καταλήψεων» και ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Ακης Σκέρτσος κατηγόρησε την Κουμουνδούρου ότι εδώ και έναν μήνα καλλιεργεί «με τρόπο έντεχνο» την κοινωνική ένταση. «Στις 10 Φεβρουαρίου ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι δέχεται το ρίσκο της υπερμετάδοσης κρουσμάτων στις συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις» είπε ο Σκέρτσος και σημείωσε ότι τα κρούσματα από 1.496 τότε ήταν χθες 3.215 και οι διασωληνωμένοι από 284 έφτασαν τους 484. 

 Στο ίδιο μήκος κύματος, η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη απάντησε στις κατηγορίες Τσίπρα περί επένδυσης της κυβέρνησης στον διχασμό με την αποστροφή «όχι μόνο δεν ξέχασε το "ή τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν" αλλά συνεχίζει στον ίδιο δρόμο». Από το Μαξίμου άλλωστε θα επιμείνουν να καλούν τον Αλέξη Τσίπρα σε μια καθαρή θέση απέναντι στο σκηνικό έντασης, θεωρώντας ότι η «απερίφραστη καταδίκη» από την Κουμουνδούρου της προχθεσινής άγριας επίθεσης στον νεαρό αστυνομικό αποτελεί στην πραγματικότητα και μια άσκηση ισορροπίας.


"ΤΑ ΝΕΑ", 11/03/21

ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΓΡΥΣΠΟΛΑΚΗ

Η χώρα μας έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με κυρίαρχο αυτό της πανδημίας και της αναστολής λειτουργίας της οικονομίας και της κοινωνικής ζωής. Σε αυτά έχουν προστεθεί η έξαρση της τουρκικής επιθετικότητας και το Μεταναστευτικό.
Η κύρια διακύβευση της χώρας μας, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι η στόχευση να καταστεί πρωτοπόρος στην Ψηφιακή Επανάσταση, στην Παιδεία και στην Τεχνολογία, ώστε να μπορέσει να επιβιώσει. Διότι «η Εκπαίδευση διασφαλίζει την Ελευθερία μιας χώρας καλύτερα από έναν ισχυρό στρατό» (Edward Everett, πολιτικός, φιλόσοφος και ελληνιστής, πρόεδρος του Harvard University 1846-1858).

Η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια τις τελευταίες δεκαετίες έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους κοινωνικούς θεσμούς, έχει επηρεάσει αρνητικά την εικόνα της χώρας, έχει συντελέσει στο brain drain, στην ανεργία των νέων και στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στις νέες τεχνολογίες. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η συνολική υποβάθμιση της χώρας. Και όσο τα πράγματα παραμένουν ως έχουν, τόσο οι προσπάθειες του Πρωθυπουργού, μελών της κυβέρνησης, συναδέλφων στα πανεπιστήμια και του ΔΙΚΤΥΟΥ της Αννας Διαμαντοπούλου για την ένταξη της χώρας στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση θα πέφτουν στο κενό. Δυστυχώς, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πραγματικότητα. 

Η πολιτική δύναμη που κρατά τη χώρα καθηλωμένη, συντηρεί τις αβελτηρίες του παρελθόντος και μάχεται κατά της προόδου και της ανάταξης της χώρας είναι η Αριστερά. Κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το κόμμα που παρέχει πολιτική κάλυψη στην ανομία, στη συντήρηση των αβελτηριών, στην υποβάθμιση της Εκπαίδευσης και στη μετριότητα. Οπως αναφέρει και στο προσφάτως δημοσιευμένο πρόγραμμά του, ένας από τους στόχους του στην Παιδεία είναι η ενίσχυση των κινημάτων. Δεν είναι υπερβολή εάν πούμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί τους δημοκρατικούς θεσμούς ως εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων του, ενώ καλύπτει ενέργειες που βάλλουν κατά της Δημοκρατίας, όταν θεωρεί ότι εξυπηρετούνται τα σχέδιά του (π.χ. έμμεση στήριξη στον Δ. Κουφοντίνα). Προς επίρρωση αυτού του ισχυρισμού, δείτε τη στάση του στον εμπρησμό της Marfin με τη δολοφονία τριών πολιτών, την κάλυψη που παρείχε στα αιτήματα του αμετανόητου δολοφόνου, στην επίσημη πλέον κάλυψη της παράνομης κατάληψης του Κτιρίου Διοίκησης του ΑΠΘ με την παρουσία τριών βουλευτών και στελεχών του.

Από προχθές βράδυ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζουν επειδή απέτρεψαν την επαναλειτουργία του Κτιρίου Διοίκησης και της Πρυτανείας του ΑΠΘ. Ο κ. Τσίπρας επιχαίρει επειδή οι βουλευτές του μπήκαν μπροστά από τους αστυνομικούς για να προστατεύσουν τους παράνομους καταληψίες στο ΑΠΘ. Συμβολική θεωρώ την παρουσία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ μπροστά από το Κτίριο Διοίκησης, όπου ήταν αναρτημένο - μεταξύ άλλων - και ένα πανό, το οποίο έγραφε «ΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΑΠΟ 8/1 ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ Δ. ΚΟΥΦΟΝΤΙΝΑ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ».

Εχει χυθεί πολύ μελάνι και έχει ποικιλοτρόπως τεκμηριωθεί ότι μόνον ο διχασμός της κοινωνίας, ο πόλεμος κατά των ελίτ και η φιλοσοφία του «Εμείς ή Αυτοί» τρέφουν τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό επιμένουμε να τεκμηριώνουμε από το 2015 έως σήμερα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα κόμμα της συντήρησης των αβελτηριών της κοινωνίας μας, ένα κόμμα που απεχθάνεται τους δημοκρατικούς θεσμούς, ένα κόμμα που έλκεται από τις αρχές του Ολοκληρωτισμού.



Εάν η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ είχε την παραμικρή φιλοπατρία και το ελάχιστο αίσθημα ευθύνης απέναντι στις προκλήσεις που δέχεται η χώρα μας, δεν θα στήριζε τον Κουφοντίνα, τους καταληψίες και καθετί που κινείται εναντίον του Συντάγματος, των νόμων και του γενικού συμφέροντος των πολιτών. Μόνος στόχος τους, η εξυπηρέτηση του συμφέροντος του κόμματος και των ιδεοληψιών τους. Και επειδή η χώρα δεν αντέχει σε νέο διχασμό και νέες πλατείες αγανακτισμένων, ας θέσει επιτέλους ο κ. Τσίπρας το συμφέρον της χώρας υπεράνω του δικού του. Θα ωφεληθεί από αυτή τη στροφή. Διότι η τεράστια πλειονότητα των πολιτών έχει νοημοσύνη και διακατέχεται από αίσθημα υψηλής ευθύνης απέναντι σε αυτή τη χώρα, που φέτος εορτάζει τα 200 χρόνια από την Επανάσταση.

-Ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης είναι πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης και μαθηματικός











Το σχήμα είναι γνωστό. Εδώ και μερικούς μήνες και με οποιαδήποτε αφορμή, ο Τσίπρας εμφανίζεται να υπερασπίζεται τους νέους, τους οποίους υποτίθεται ότι καταδιώκει ο Μητσοτάκης (άγνωστο για ποιο λόγο…), καλεί σε συγκεντρώσεις, λέει ότι «δέχεται το ρίσκο» μετάδοσης του ιού για λόγους δημοκρατικής εγρήγορσης, μετά καταγγέλλει την κυβέρνηση για την εξάπλωση της πανδημίας, φιτιλιάζει ο ίδιος τη συζήτηση και μετά εγκαλεί την κυβέρνηση για αυτό – και πάει λέγοντας. 

Είτε με αφορμή τα συλλαλητήρια για την Παιδεία, είτε για τον Κουφοντίνα, είτε για την αστυνομική βία, είτε για το ΑΠΘ, είτε για οτιδήποτε άλλο παρουσιαστεί, ο Τσίπρας εμφανίζεται ως ο μπροστάρης της «εξέγερσης» και ο επίδοξος ηγέτης της επανάστασης που έρχεται, αλλά κάπου μένει στον δρόμο. 

Σε όλα αυτά, υπάρχει ένα μεγάλο λάθος. 

Ο Τσίπρας είναι γνωστός λάτρης του μπάχαλου και όπου το βρει θα σπεύσει να το εκμεταλλευτεί. Εστω και χάριν μόνο του ίδιου του μπάχαλου, καθώς όλα αυτά που κάνει και λέει σήμερα δεν βρίσκουν το εύφορο κοινωνικοπολιτικό έδαφος της προηγούμενης δεκαετίας. 

Αυτή ακριβώς η ιδιότητά του παραγνωρίζεται και στους λόγους του δίνεται περισσότερη σημασία από όσο τους αναλογεί. Έχει έτσι σχηματιστεί η πλασματική εντύπωση ότι ο Τσίπρας κατεβάζει κόσμο στο δρόμο. Η πραγματικότητα είναι ότι μπορεί να κατεβάσει μόνο τον Παππά, τον Σπίρτζη και τον Ραγκούση. Και αν… 

Ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν καμία απήχηση ούτε στα πανεπιστήμια, ούτε στις πλατείες, ούτε στους νέους, ούτε στους εξαθλιωμένους πολίτες, όπως θέλουν να τους εμφανίζουν, ως θύματα της νεοφιλελεύθερης (sic) πολιτικής του Μητσοτάκη. 

Όσο η κυβέρνηση μοιράζει δισ. δεξιά και αριστερά, όταν μιλάει ο Τσίπρας για το δράμα, δεν απευθύνεται περίπου σε κανέναν, και πάντως κανείς δεν περιμένει κάτι από αυτόν. 

Όσο μιλάει για την αποτυχία της διαχείρισης της πανδημίας, τα στοιχεία τον διαψεύδουν και πάντως το πεδίο δεν προσφέρεται για πολιτική σπέκουλα

Όταν εμφανίζεται ως μπροστάρης της φοιτητικής εξέγερσης, δεν έχει καν κοινό μεταξύ των φοιτητών ή όσων εμφανίζονται ως τέτοιοι.

 Όταν προσπαθεί να καβαλήσει στο κύμα της αντίδρασης στην αστυνομική βία, απλώς τζογάρει και προσπαθεί να καπελώσει μία ετερόκλητη μάζα, που αποτελείται από ένα μείγμα χουλιγκάνων, αναρχοαυτόνομων, επαναστατών χωρίς αιτία και πιτσιρικάδων που έχουν βαρεθεί τη ζωή τους και που, πάντως, μόνο μαζί του δεν ασχολούνται. 

Εν προκειμένω δεν έχει σημασία αν θα έχει πολιτικό όφελος από την απόφασή του να εκπροσωπήσει πολιτικά τον Κουφοντίνα και τους οπαδούς του ή από τη νοσταλγία του για την εποχή των καταλήψεων. Ισως και να μην τον νοιάζει αυτό. Το μπάχαλο είναι που έχει σημασία. 

Μεγαλύτερη σημασία έχει, όμως, να κατανοήσουν όσοι τον ακούν ότι απλώς ζει και κινείται, όπως και πολλοί από αυτούς, στο παράλληλο σύμπαν του twitter, που φαίνεται ότι για τον «χώρο» έχει υποκαταστήσει για τα καλά το «Dolce» της Σκουφά. 

Τα όσα εχθροπαθή γράφονται εκεί, ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, απλώς τροφοδοτούν και ανακυκλώνουν μία δήθεν πολιτική συζήτηση, την οποία δεν παρακολουθεί κανείς, πέραν των επαγγελματιών των κοινωνικών δικτύων και της πολιτικής. 

Θα πει κάποιος, «μα είναι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν μπορεί να μην του δώσει κανείς σημασία». Ο συλλογισμός δεν είναι λανθασμένος. 

Μόνο που ο ίδιος ο Τσίπρας έχει αποφασίσει να μην παίξει τον θεσμικό ρόλο του, αλλά κάποιον άλλο. 

Πηγή: Protagon.gr


...Από το "Political"


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου