Σάββατο 4 Μαΐου 2024

Στην πλειονότητά τους τα δεξαµενόπλοια που παραγγέλθηκαν έως τώρα το 2024 είναι πάντως µικρότερα MR, το 37% του συνόλου, και έπονται τα πολύ µεγάλα VLCC µε µερίδιο 31%, τα Suezmaxes µε 19% και τα LR2 µε 12%. Τα Aframaxes έρχονται στην πέµπτη θέση µε µόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος, ενώ δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις µισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία µε µερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη µε 36% και το Βιετνάµ βρίσκεται στην τρίτη θέση µε 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει µόλις το 1% των παραγγελιών δεξαµενοπλοίων φέτος...

Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"



"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ",
κύρια πρωτοσέλιδη φωτογραφία, 03/05/24

"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 03/05/24


ΤΟΥ ΗΛΙΑ Γ. ΜΠΕΛΛΟΥ

Αλµα της τάξεως του 32% καταγράφουν µέχρι στιγµής φέτος παγκοσµίως οι παραγγελίες για νεότευκτα δεξαµενόπλοια, µε την ελληνική πλοιοκτησία να έχει το µεγαλύτερο µερίδιο.

Από την αρχή του 2024 έχουν προστεθεί στο παγκόσµιο βιβλίο παραγγελιών 104 δεξαµενόπλοια έναντι 79 το αντίστοιχο διάστηµα του 2023. Μαζί µε τις παραγγελίες αυξάνονται και οι τιµές στα ναυπηγεία, µε το µεγαλύτερο άλµα να έχουν πραγµατοποιήσει αυτές για δεξαµενόπλοια LR2, χωρητικότητας 115.000 DWT, οι οποίες εµφανίζονται ενισχυµένες κατά 7,31% από την αρχή του έτους και συγκεκριµένα στα 74,16 εκατ. δολάρια το κάθε πλοίο, από 69,11 εκατ. δολάρια πέρυσι. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008, σηµειώνει η Veson Nautical, εταιρεία που προσφέρει λύσεις διαχείρισης θαλάσσιων µεταφορών και η οποία συγκέντρωσε τα σχετικά στοιχεία.

Στην πλειονότητά τους τα δεξαµενόπλοια που παραγγέλθηκαν έως τώρα το 2024 είναι πάντως µικρότερα MR, το 37% του συνόλου, και έπονται τα πολύ µεγάλα VLCC µε µερίδιο 31%, τα Suezmaxes µε 19% και τα LR2 µε 12%. Τα Aframaxes έρχονται στην πέµπτη θέση µε µόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος, ενώ δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις µισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία µε µερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη µε 36% και το Βιετνάµ βρίσκεται στην τρίτη θέση µε 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει µόλις το 1% των παραγγελιών δεξαµενοπλοίων φέτος.

Εταιρείες ελληνικών συµφερόντων ελέγχουν τον µεγαλύτερο αριθµό παραγγελιών µε 28 δεξαµενόπλοια, κυρίως Suezmax.

«Η αύξηση της ζήτησης για νεότευκτα δεξαµενόπλοια, εν µέσω θετικών προοπτικών της εν λόγω ναυλαγοράς, έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους παλιούς στόλους και να εκµεταλλευτούν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισµούς», σχολιάζει η επικεφαλής αναλύτρια της Veson Nautical, Ρεβέκκα Γαλανοπούλου Τζόουνς. Επιπλέον, προσθέτει, «η διαδικασία δέουσας επιµέλειας στις αγοραπωλησίες µεταχειρισµένων δεξαµενοπλοίων γίνεται πιο αυστηρή προκειµένου να περιορίσει όσους συνεχίζουν να µεταφέρουν φορτία υπό κυρώσεις».

Τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξηµένης ζήτησης για θαλάσσιες µεταφορές αργού πετρελαίου και πετρελαιοειδών, εξαιτίας και των γεωπολιτικών εξελίξεων, παρέχουν επίσης στήριξη στις αξίες των δεξαµενοπλοίων. Σύµφωνα µε τα στοιχεία που δίνει η Veson, ο µέσος ηµερήσιος ναύλος για ένα µεγάλο δεξαµενόπλοιο VLCC ανέρχεται σε περίπου 44.800 δολάρια για δωδεκάµηνα ναυλοσύµφωνα, καταγράφοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση. 

Η διαταραχή των διελεύσεων από τη διώρυγα του Σουέζ ως συνέπεια των επιθέσεων των φιλοϊρανών ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τους ιδιοκτήτες να διανύουν µεγαλύτερες αποστάσεις. Παράλληλα, η ζήτηση για θαλάσσιες µεταφορές πετρελαίου έχει αυξηθεί και λόγω των αλλαγών που έχουν επέλθει στις εµπορικές ροές ως αποτέλεσµα των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία πετρελαίου.


"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 02/05/24




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου