"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 14/04/20
1. Οι χυδαίοι να μη μένουν χωρίς απαντήσεις
Kύριε διευθυντά,
Το συγκλονιστικό άρθρο του εκλεκτού συνεργάτη σας κ. Ηλία Μαγκλίνη («Κ» 8/4/2020) υπό τον τίτλο «Ενα τηλεφώνημα» σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανείς να το παρακάμψει. Σε αυτό αποκαλύπτονται αδιανόητες για τη χυδαιότητά τους ενέργειες εις βάρος μιας ανυπεράσπιστης τραγικής μητέρας και κοντά σε όλα αυτά το σύνηθες υβρεολόγιο κατά του πρωθυπουργού της χώρας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος με ζήλο και αυταπάρνηση ηγείται της προσπάθειας του έθνους στην τραγική αυτή περίοδο. Κάθε έντιμος άνθρωπος, μπροστά σε αυτόν τον οχετό, έχει υποχρέωση να αντιδράσει. Για την καταδίκη του απαράδεκτου αυτού φαινομένου δεν χωρούν πολιτικές αντιθέσεις και αντιπαλότητες. Αυτή πρέπει να είναι καθολική και άνευ υποσημειώσεων.
Ιωάννης Κ. Θεοδωρόπουλος, Δικηγόρος
2. Από Ζαμπέτα και Μπιτλς έως Βέρντι και Μπαχ
Κύριε διευθυντά,
Μια και η πανδημία του κορωνοϊού μάς υποχρεώνει να μένουμε στο σπίτι, θα ήθελα να μεταδώσω στους αναγνώστες ένα από τα οφέλη της αναγκαστικής αυτής επιλογής, προπαντός σε άτομα υψηλού κινδύνου, στην κατηγορία της οποίας και ανήκω.
Ακούτε μουσική! Παντός είδους μουσική, αυτήν δηλαδή που σας χρειάζεται, διότι η μουσική, σε αντίθεση με το διάβασμα βιβλίου που απαιτεί φαιά ουσία, ξεκουράζει. Η αφεντιά μου είναι λάτρης της μουσικής. Από τον Ζαμπέτα και τον Βαμβακάρη μέχρι την Ισπανίδα Imperio Argentina, τον Γάλλο Αζναβούρ, τους Αγγλους Μπιτλς, τον Αμερικανό Κόουλ Πόρτερ, τους Γερμανούς 3Β (Μπαχ, Μπετόβεν, Μπραμς), τους Αυστριακούς Μότσαρτ και Μάλερ και τέλος τους Ιταλούς της εποχής μπαρόκ, καθώς και τους συνθέτες της όπερας. Διαλέγετε και παίρνετε!
Τις τελευταίες αυτές μέρες, ευτύχησα να παρακολουθήσω στον υπολογιστή μου (ναι, μην εκπλήττεσθε, να ’ναι καλά τα παιδιά μου που μου τον προσφέρουν) παραστάσεις όπερας από τη Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, υψηλοτάτου επιπέδου, δωρεάν. Είχα, ως εκ τούτου, την ευκαιρία να επιμορφωθώ επάνω στα σενάρια και τους συνθέτες αυτού του κατ’ εξοχήν ιταλικού είδους μουσικής. Δεν ήξερα, π.χ., ότι ο Βέρντι χρειάσθηκε μόνο 4 εβδομάδες για να συνθέσει την «Τραβιάτα» στη Ρώμη όπου βρισκόταν για την πρεμιέρα της άλλης του όπερας, του «Τροβατόρε». Φαίνεται ότι ο Βέρντι ήταν πράγματι μεγαλοφυΐα. Ενας φίλος μάλιστα, που έτυχε να είχε συνδεθεί φιλικά με τον Δημήτρη Μητρόπουλο, μου έλεγε ότι αυτός, ο Μητρόπουλος δηλαδή, εκτιμούσε τόσο τη μουσική ιδιοφυΐα του Βέρντι, που τον κατέτασσε στη χορεία των μεγάλων της μουσικής.
Ακούτε λοιπόν μουσική όσο μπορείτε πιο συχνά. Είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεχάσετε αυτήν τη μάστιγα, που όταν με το καλό περάσει, κάτι χρήσιμο θα έχει αφήσει πίσω της.
Ι. Ιωσήφ, Πόρτο Ράφτη
3. Τα φάρμακα κατά του COVID-19
Κύριε διευθυντά,
Από την πρώτη στιγμή ταυτοποίησης του νέου κορωνοϊού, ο οποίος ευθύνεται για του COVID-19, η Gilead κινητοποίησε όλες τις δυνάμεις της, προκειμένου να συνδράμει στην αντιμετώπιση αυτής της παγκόσμιας κρίσης για τη δημόσια υγεία. Αξιοποιούμε την εμπειρία και τεχνογνωσία που έχουμε συσσωρεύσει από δεκαετίες πρωτοποριακής έρευνας και ανάπτυξης αντιιικών φαρμάκων, τα οποία άλλαξαν την πορεία απειλητικών για τη ζωή νόσων, όπως η HIV λοίμωξη και η ηπατίτιδα C, και διαθέτουμε τους πόρους που απαιτούνται, προκειμένου –άμεσα– να προάγουμε δυνητικές θεραπείες για τον COVID-19.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τη ρεμντεσιβίρη (remdesivir) –ένα ερευνητικό φάρμακο, το οποίο δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση από καμία κανονιστική αρχή στον κόσμο και για καμία ένδειξη– η έρευνα της Gilead ξεκίνησε πριν από μία δεκαετία. Μέσα από πολλές δοκιμές, αποτυχίες και επαναλήψεις, ήμασταν σε θέση γρήγορα να αντιληφθούμε τη θεραπευτική δυναμική του remdesivir έναντι του COVID-19 και να αναλάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες για να επιταχύνουμε την ανάπτυξή του.
Στο πλαίσιο αυτής της αμιγώς ανθρωπιστικής μας προσπάθειας για την αντιμετώπιση της πανδημίας:
Κινηθήκαμε με ταχύτητα για να προσδιορίσουμε την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια του remdesivir ως μιας δυνητικής θεραπείας. Εχουμε ξεκινήσει κλινικές μελέτες Φάσης 2 σε χώρες με σημαντική επιδημιολογική επιβάρυνση, ενώ υποστηρίζουμε όλες τις κλινικές μελέτες επιστημονικών φορέων (μεταξύ άλλων NIAID –στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα– WHO, INSERM, κ.ά.) ανά τον κόσμο, παρέχοντας δωρεάν το ερευνητικό φάρμακο.
Επενδύσαμε στην αύξηση της δυνατότητας παραγωγής, ακόμη και πριν βεβαιωθούμε ότι το remdesivir θα είναι αποτελεσματικό. Ηδη από τον Ιανουάριο έχουμε αυξήσει κατά 30 φορές τη δυνατότητα παραγωγής του remdesivir, χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο επάρκειας καμία άλλη από τις θεραπείες μας. Επίσης μειώσαμε τον χρόνο της εξαιρετικά πολυσύνθετης και χρονοβόρου διαδικασίας παραγωγής του από 12 σε 6 μήνες. Επιπλέον, δημιουργούμε μια κοινοπραξία φαρμακευτικών και χημικών εταιρειών, προκειμένου να επιταχύνουμε περαιτέρω την παραγωγή. Στόχος μας είναι να έχουμε έτοιμες προς διάθεση θεραπείες για 1 εκατομμύριο ασθενείς μέχρι το τέλος του 2020.
Δεσμευόμαστε να διασφαλίσουμε υπεύθυνη πρόσβαση στο remdesivir, τώρα και μετά μια δυνητική έγκριση. Εκτός από τις κλινικές μελέτες, στις οποίες έχουμε διαθέσει δωρεάν φάρμακο, το remdesivir έχει χορηγηθεί δωρεάν για τη θεραπεία περισσότερων από 1.700 ασθενών, στο πλαίσιο προγράμματος εξατομικευμένων αιτημάτων παρηγορητικής φροντίδας, ενώ ήδη ξεκινάμε σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα (δωρεάν), πρόγραμμα διευρυμένης πρόσβασης, προκειμένου να επιταχύνουμε την πρόσβαση στο φάρμακο για τους ασθενείς που δυνητικά μπορούν να ωφεληθούν από τη θεραπεία.
Ως Gilead, υποστηρίζουμε εμπράκτως την υπεράνθρωπη προσπάθεια των επαγγελματιών υγείας και των εργαζομένων στην πρώτη γραμμή απάντησης στην πανδημία και δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με τις κυβερνήσεις, τα υγειονομικά συστήματα, τους διεθνείς φορείς υγείας καθώς και τους ακαδημαϊκούς φορείς, ώστε να επιταχυνθεί η παροχή αποτελεσματικών εργαλείων στους κλινικούς και τους ασθενείς που πολεμούν τον COVID-19.
Σάββας Χαραλαμπίδης, Γενικός διευθυντής Ελλάδος - Κύπρου Gilead Sciences
4. Η «Κ», η διαφωνία και η πολυφωνία
Κύριε διευθυντά,
Είμαι και εγώ ένας αναγνώστης και πολλές φορές και μελετητής της «Καθημερινής» εδώ και πολλές δεκαετίες.
Γιατί; Απλούστατα, γιατί είμαι ευχαριστημένος και ικανοποιημένος από αυτή όπως εκδίδεται. Διαβάζω πότε πότε (ευτυχώς ελάχιστες φορές) επιστολές μερικών αναγνωστών της και των δύο φύλων, οι οποίες δείχνουν μια κάποια δυσαρέσκεια για κάποιες «θέσεις» των συντακτών της.
Η «Καθημερινή» ήταν, είναι και θα είναι μια δυνατή ημερήσια εφημερίδα, επιτρέποντας στους χαρισματικούς συντάκτες της να έχουν μια διακριτή ελευθερία των απόψεών τους.
Αν κάποια ή κάποιος δεν συμφωνεί μαζί τους, θα πρέπει κάθε φορά να του εξηγεί γιατί γράφει και διατυπώνει έτσι τις απόψεις του διαμέσου της εφημερίδας στην οποία κάνει την επαγγελματική του καριέρα;
Αν δεν σε εκφράζει το θέμα που διαβάζεις, το αφήνεις και «πας» στα επόμενα θέματα, που σε ενδιαφέρουν. Δεν χάθηκε ο κόσμος!
Ιδιαιτέρως αν είσαι πολιτικός, τέως ή νυν, έχεις το δικαίωμα να ζητήσεις εξηγήσεις για το περιεχόμενό του που σε αφορά. Ετσι δεν είναι;
Αν όχι, όμως; Τι εξηγήσεις περιμένεις να λάβεις από τον συντάκτη; Εάν δεν σέβεσαι τη διαφορετική άποψη, τι περιμένεις να σου πει ή να σου εξηγήσει; Αυτά, έτσι απλά. Ενα εύγε στην «Καθημερινή».
Σ. Ι. Βαρώσης, Θεσσαλονίκη
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου